POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

Bun de gura, lipsit de morala

 

Mircea Diaconu si Diana Lupescu fac echipa si acasa, si la teatru

Actorul Mircea Diaconu s-a lasat corupt de senatorul Mircea Diaconu si a profitat de functia de director al Teatrului Nottara pentru a-i oferi sotiei un post de regizor. La concursul pentru un post de regizor la Nottara, Diana Lupescu a sustinut lucrarea cu tema “Relatia actor-regizor“. Cinci fraze. Nota 10 pe linie. Sotul, Mircea Diaconu, a fost seful comisiei de evaluare.

Actorul, regizorul si directorul Teatrului “C.I. Nottara” din Bucuresti, Mircea Diaconu, este cercetat de reprezentantii Agentiei Nationale de Integritate (ANI) pentru incompatibilitate in desfasurarea activitatii de manager al institutiei pe care o conduce. Acesta a condus comisia care, in data de 13 august 2007, a decis angajarea sotiei sale, Diana Maria Diaconu (nume de scena – Diana Lupescu) pe postul de regizor artistic la Teatrul Nottara.

Angajata ca actor la acelasi teatru inca din 2001, sotia lui Mircea Diaconu a fost numita regizor artistic in urma unui concurs “montat” la numai doua luni de la momentul in care aceasta primise diploma de licenta a Universitatii Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica “I. L. Caragiale” Bucuresti, la specializarea “Artele Spectacolului de Teatru (Regie de Teatru)”.

Potrivit fisei postului de regizor artistic al Teatrului Nottara, orice aspirant pentru ocuparea acestui post trebuie sa aiba “minimum un an experienta” in regia de teatru si “performante exceptionale” in domeniu.

“Proiectul“ prezentat de Diana Lupescu pentru obtinerea postului de regizor la Teatrul Nottara, condus de sotul sau.

Cum si-a examinat sotul sotia

Potrivit documentelor aflate la dosarul ANI, comisia constituita pe 13 august 2007 pentru a supraveghea si a nota examenul sustinut de Diana Lupescu (57 de ani) a fost formata din sotul acesteia si directorul Teatrului Nottara, Mircea Diaconu (60 de ani), Cristian Nicolaie, sef scena, precum si seful departamentului Resurse Umane al institutiei.

Examenul propriu-zis a constat dintr-o proba scrisa si un interviu sustinut de candidat in fata comisiei. Ambele probe au fost trecute de Diana Lupescu cu note de 10, acordate de fiecare membru al comisiei de examinare, comisie condusa de Mircea Diaconu, sotul candidatei. Proba scrisa a avut ca subiect relatia actor-regizor, iar raspunsul candidatului, conform dosarului de la ANI, s-a intins pe o pagina format A4, (vezi facsimil), scris de mana. Cinci fraze. In prima, candidatul explica de ce se face regizor desi nu si-a dorit niciodata.

O luna de experienta cat un an

Doua sunt neregulile invocate in acest  caz de reprezentantii ANI. In primul rand, ar fi vorba despre incompatibilitatea unui director al unei institutii publice de a se pronunta, conducand chiar comisia de evaluare, asupra unui membru al familiei sale. Apoi, potrivit documentelor anexate la dosarul ANI, Diana Maria Diaconu a obtinut diploma de licenta in specializarea “Artele spectacolului de teatru, regie de teatru” in sesiunea din iunie 2007 si a fost angajata la nici doua luni ca regizor, desi in fisa postului se precizeaza negru pe alb ca orice aspirant la aceasta pozitie trebuie sa dovedeasca o experienta de minimum un an in specialitatea ceruta.

In cazul de fata, la 8 august 2007, Maria Diaconu a depus cererea la Teatrul Nottara, prin care solicita sa i se aprobe participarea la examenul organizat peste cinci zile, pe 13 august. Pe 15 august 2007, la doua zile de examenul absolvit cu nota generala 10, sotia directorului de teatru era numita oficial in functia de regizor artistic.

Inca o victima a politicului

“Sunt oameni si oameni. Ce vina am eu ca la examenul respectiv s-a prezentat sotia mea? Daca omul iti pune o diploma de licenta pe masa poate intra in examen”, explica Mircea Diaconu. Acesta nu-si mai aminteste cate persoane s-au prezentat la respectivul concurs, dar afirma ca “putea sa nu se prezinte niciuna, concursul fusese anuntat, oricum avea loc”.

In schimb, Mircea Diaconu neaga ca ar exista in fisa postului vreo prevedere potrivit careia candidatii la functia de regizor artistic la Teatrul Nottara ar avea nevoie de minimum un an de experienta pe postul respectiv. “Sunt numai tampenii.

E clar, ANI ma vaneaza. Nu ma onoreaza situatia, ma simt exact ca un om care are un vierme in pantof. Am facut prostia asta sa intru in politica si acum trag consecintele”, a declarat Diaconu.

Gestul lui Mircea Diaconu, de a-si fi angajat sotia, profitand de functia sa de director, este greu de inteles, mai ales ca are imaginea unui om integru, cu numeroase initiative civice. Chiar si ca politician, Mircea Diaconu se dovedeste a fi unul destul de activ. In cei doi ani si jumatate de mandat, el a fost semnatar si cosemnatar a 25 de initiative legislative. Are 12 declaratii politice, 69 de luari de cuvant si 12 motiuni.

Caramitru: “Examenul trebuie sa fie un proiect”

Presedintele Teatrului National din Bucuresti (TNB), Ion Caramitru, explica, in contextul cazului de la Nottara, cum procedeaza la examenele pentru posturi.

“La concursuri de acest tip, eu nu particip in juriu dintr-un motiv simplu. Se poate intampla ca respectivul candidat sa depuna o contestatie privind modul in care a decurs examinarea sau notarea sa. Contestatiile de acest tip sunt analizate si solutionate de directorul institutiei, care in acest caz este considerat instanta ultima. Cum as mai putea eu sa fac asa ceva, daca m-am antepronuntat in examen?”, explica Ion Caramitru.

Presedintele TNB mai spune ca experienta pe post in aceste cazuri este absolut necesara, dar si ca “examenul scris este considerat in general un proiect foarte bine pus la punct, care sa descrie si sa explice intreaga viziune teatrala a candidatului”.

“E clar, ANI ma vaneaza. Nu ma onoreaza situatia, ma simt exact ca un om care are un vierme in pantof. Am facut prostia asta sa intru in politica si acum trag consecintele.”

Mircea Diaconu

directorul Teatrului Nottara

Diana Lupescu, regizorul si criticii

Pe 19 octombrie 2001, Diana Lupescu, la acel moment angajata a Teatrului Mic din Capitala, participa la un concurs organizat de Teatrul Nottara, pentru postul de actor S1, trecut cu media 10.

Din comisia de examen constituita la acel moment faceau parte actorii Cristian Sofron si Emil Hossu, precum si directorul Teatrului Nottara, acelasi Mircea Diaconu, sotul candidatei. Decizia de angajare a Dianei Lupescu in functia de actor S1 la Teatrul Nottara a fost semnata si trimisa primarului general al Capitalei de Mircea Diaconu, pe data de 1 decembrie 2001. Tot el era cel care, peste cativa ani, avea s-o angajeze ca regizor.

De la “spectacol antrenant” la “exercitiu de amatori”

Piesele puse in scena de Diana Lupescu, de la momentul instalarii acesteia in functia de regizor artistic al Teatrului Nottara, au fost intampinate cu destula raceala de critica. “Opera de Trei Parale”, piesa lui Bertolt Brecht cu muzica lui Kurt Weill, a fost laudata in ghidurile culturale ale Capitalei si atacata de criticii mai vechi.

“Misiunea actorilor este pe deplin indeplinita. Ei trec cu usurinta de la forma vorbita la forma cantata, fara sa tradeze ceea ce Brecht numea esenta fiecarui personaj. Spectacolul devine un antrenant dialog cu publicul, punctat de cateva momente poetice, din care suntem scosi abrupt de finalul de fals happy-end hollywoodian”, scria “Time Out”.

Pe de alta parte, revista de teatru “Yorick”, prin vocea Danei Ionescu, cataloga reprezentatia semnata de Diana Lupescu ca fiind “o remarcabila risipa de forte”. “Din scenele care se joaca pret de trei ore, Diana Lupescu nu face un spectacol in carne si oase, o interpretare scenica ce are viziune, mesaj si stil. «Opera de trei parale» aproape ca m-a speriat prin vidul imens care se casca in scena si pe care-l iei cu tine la sfarsit, daca rezisti pana la final. In ani grei pentru lumea artelor din Romania, Teatrul Nottara si-a permis aceasta risipa.

De un tratament asemanator a avut parte si o alta piesa regizata de Diana Lupescu, “Vacanta in Guadelupa”. Criticul de teatru Ileana Lucaciu descria reprezentatia ca fiind “un nou exemplu produs de teatrele institutionalizate prin care se atesta ca sunt afectate de criza regiei”. “Indiferent de calitatile distributiei, regizorii servesc spectacole subculturale. Acest spectacol putea fi o satira politica atractiva prin inventivitatea regizorului, indiferent de modestia scrierii, dar devine prin regie un exercitiu de teatru de amatori , de la o casa de cultura din Vintiu de Jos sau de Sus. Pacat de actorii acestui teatru!”, scria Lucaciu.

“Examenul scris este considerat, in general, un proiect foarte bine pus la punct, care sa descrie si sa explice intreaga viziune teatrala a candidatului.”

Ion Caramitru

presedintele Teatrului National Bucuresti

Mircea Diaconu a avut un rol si la Revolutie

In decembrie 1989, cand se pregatea sa implineasca 40 de ani, Mircea Diaconu era deja un actor consacrat. La Revolutie, Mircea Diaconu, avand-o alaturi pe sotia sa, Diana Lupescu, a fost prezent in punctele fierbinti ale Capitalei: a intrat pe tanc in Piata Palatului impreuna cu alti revolutionari, iar din balconul Comitetului Central s-a adresat multimii. De asemenea, cunoaste multe dintre evenimentele petrecute in acele zile in TVR, avand un rol inca neelucidat in derularea unor momente controversate, cum ar fi masacrul de la Otopeni.

Senator si director de institutie publica

La 10 ianuarie 2011, ANI constata ca Mircea Diaconu se afla in stare de incompatibilitate deoarece, pe langa calitatea de parlamentar (senator PNL) mai detine si o functie de conducere intr-o institutie bugetara, ca director al Teatrului Nottara. El figureaza ca manager la Nottara, in subordinea Primariei Capitalei.

 

Diana LUPESCU, vezi fisa postului sotiei lui Mircea Diaconu (CLICK AICI…)

 

Sursa: ADEVARUL

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

RO: Folosim "cookie" pentru ca Uniunea Europeana isi manifesta prostia prin orice mijloace. Oricum, noi credem in libertatea internetului, utilizarea sa responsabila si din acest motiv nu simtim nevoia sa enervam inutil oamenii. Pentru viitor, la urmatoarele alegeri Euro-Parlamentare, va recomandam sa ganditi mult mai mult cu propriul vostru cap. Utilizam cookie-uri pentru a fi siguri ca va oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de acesta situatie.
Pentru mai multe informatii va invitam in pagina "Privacy Policy"...
EN: We use "cookies" because the European Union expresses stupidity by any of means. However, we believe in the freedom of the Internet, use his with responsibility and don't feel the need to disturb people unnecessarily. For the future, to the next European Parliamentary Elections, we should think much more with our own head. We use cookies to ENSURE That we Provide the best experience on our website. If you continue to use our site you will must to accept this situation.
For more information, please visit the "Privacy Policy" page ...

Close