POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

Fara speranta, s-a ales praful de drumurile carasene

Din cauza senatorului Marcel Vela, "inamicul public numarul unu"...

Fara prea multa speranta, carasenii se viseaza la un nivel de civilizatie uman de mai mult de doua decenii iar cum ii conduc oamenii lui Ion Mocioalca prin marioneta Silviu Hurduzeu, s-a ales praful de aproape toate drumurile din Caras Severin.

Sunt cam trist si suparat ca a inceput noua sesiune parlamentara in care Marcel Vela e bastan in Senat, adica Secretar al Biroului Permanent, fix acolo unde nu ninge, nu ploua si ai bilete de avion gratuite daca vrei sa vizitezi ceva prin teritoriu.

Un bun motiv ca Florin Bogdea, guralivul consilier PSD, sa ne reaminteasca de scheletii din dulapurile Caransebes-ului. Oare de ce numai de acolo? Consiliul Judetean a tras pe dreapta proiectul DJ-ului 684 si tace. In schimb il ingrijoreaza urmarile unor contracte semnate de primarul Ion Mura prin 2002 – 2004, fara sa se mai gandeasca la faptul ca ala e mort de ani buni. Bineinteles, asa cum mentiona in trecut primarul Luca Malaiescu, multi dintre colegii sai cu functii importante in PSD sau administratia nationala, doar s-au laudat, realizarile le-au infaptuit altii si aici ma refer la PNDL 2 (Proiectul National de Dezvoltare Locala) unde deputatul Ion Mocioalca si-a insusit in presa toate meritele dar de muncit au muncit primarii judetului.

Harta drumuri Caras Severin, Timis si Hunedoara
Harta drumuri Caras Severin, Timis si Hunedoaraa

Liberalii si-au schimbat candidatii o parte dintre primari, asta era anul trecut. Anul acesta a venit randul celor din PSD sa schimbe cate ceva si au inceput cu proiectele de drumuri. De exemplu s-a eliminat continuarea drumului DJ 684 Voislova – Rusca Montana – Cosava (Timis) ce are o bifurcare prin Pasul Taul Ursului catre Gura Bordului si Lunca Cernii, bifurcatie ce chiar a fost realizata de administratia judetului Hunedoara pana la granita cu Caras Severin si inaugurata in prezenta ministrului liberal Mariana Campeanu. Respectiva sosea urma sa lege DN 68 cu autostrada A1 in apropierea intersectiei celor 3 judete: Caras Severin, Timis si Hunedoara, permitand o dezvoltare exponentiala a zonei, dar s-a optat pentru DJ 608 (Plugova – Crusovat) cu scopul declarat de deservire a locuitorilor zonei de sud carasene.

Prin reparatiile la un drum se faciliteaza accesul unui grup important de locuitori dar printr-o conexiune directa la o autostrada castiga un intreg judet. In Caras Severin, mai au acces rapid la o astfel de facilitate doar locuitori din vestul zonei carasene, prin conexiunea situata in apropiere de Municipiul Lugoj.

La Otelu Rosu se discuta de sosirea unei importante societati comerciale chinezesti ce urmeaza sa produca componente pentru industria auto dar sunt curios daca acestia au idee pe ce drumuri vor circula? Banuiesc ca multi dintre romani stiu ca firma germana Mercedes a intentionat sa construiasca in Romania o fabrica. In final au plecat in Polonia, polonezii au mai multe drumuri si nimeni nu vrea sa se chinuie ca Renault la Pitesti. De o vreme se vorbeste ca Mercedes va veni totusi pe la noi sa construiasca ceva in zona Arad – Oradea, a ales sa se duca acolo pentru ca granita e doar la vreo 20 de km., nu te chinui prea mult in tara asta in care PSD-ul mai mult strica decat construieste.

Da, stiu ce veti spune, un drum va fi finantat de Consiliul Judetean ca e in batatura proprie (Plugova – Crusovat) si altul de Compania Nationala de Investitii (Voislova – Rusca Montana – Cosava) dar nu ma intereseaza. Indiferent de situatie, nu-ti poti crea o carare in curte in timp ce gradina iti este inconjurata de santuri si transee, in momentul in care ti-ai terminat alimentele din camara sau lemnele din sopru nu ai ce face cu poteca, trebuie sa iesi afara, dar daca nu ai pe unde situatia devine tragi-comica. E ca situatia intabularilor de drumuri de care vorbea o alta marioneta PSD. Fratilor, nu poti circula numai la tine in curte si nici pe hartii de intabulare…

Revenind la drumurile si podurile noastre, mai exact la DJ 684 despre care s-a discutat in ultima sedinta de Consiliu Judetean, trebuie spus ca exista un studiu de fezabilitate inca de acum vreo 5 sau 6 ani privitor la constructia conexiunii dintre DN 68 si autostrada A1 pe traseul DJ 684 Voislova – Rusca Montana – Cosava. Un drum inceput de liberalii hunedoreni dar pe care nu doresc sa-l continue PSD-istii din Caras Severin iar acest drum a servit ca pretext de discutii in ultima sedinta de Consiliu Judetean.

Cei ce se ocupa de judet nu ne-au semnalat subiectele puse pe ordinea de zi dar ne-am informat noi si cu amabilitate ne-a raspuns Consilierul Judetean Valentin Bosneac. Prin urmare, retinem ca: “In ultima sedinta a CJ-ului s-a discutat despre oportunitatea unei propuneri de finantare POR pentru tronsonul DJ 608 (Plugova – Crusovat) fata de de DJ 684. Motivarea depusa in mapa sedintei arata ca reparatiile la DJ 608 aduc un castig suplimentar datorita deservirii unui numar mai mare de locuitori. De asemenea, s-au facut informari despre discutiile avute cu administratia judetului Timis in vederea construirii sectorului din DJ 684 ce le revine, mentionandu-se ca a devenit prioritar segmentul de pe teritorul judetului Caras Severin”. Cam aceste lucruri ne-a fost transmis telefonic, interlocuitorul nostru mentionand ca stie de existenta conexiunii cu judetul Hunedoara dar nu s-a discutat in aceasta sedinta despre cei 9 Km. ce ne revin pentru a fi construiti.

Dupa cum vedeti, interesele unor amatori ce conduc destinele unui judet se schimba saptamanal. Drumul Judetean 684, pana in urma cu cateva saptamani nu era prioritar pentru constructie, a devenit numai dupa ce senatorul Marcel Vela a atras atentia asupra inca unei marginalizari a judetului Caras Severin. Nu exagerez, atunci cand vorbesc despre marginalizarea pe care o vom suporta toti. Fara doar si poate, DJ 608 Plugova – Crusovat este important pentru locuitorii din respectiva zona dar doar pentru acestia. In schimb, prin DJ 684 se realiza o conectare a intregului judet la traficul national.

Drumul intre judetele Caras Severin si Hunedoara, Rusca Montana Gura Bordului
Drumul intre judetele Caras Severin si Hunedoara, Rusca Montana Gura Bordului

Cred ca primarii din estul judetului pot colabora pentru sprijinirea acestui proiect, indiferent ce culoare politica au, sa militeze pentru realizarea acestui drum, chiar “cu furci si topare” daca este necesar, iar populatia prin proteste pentru ca finalmente populatia beneficiaza de aceste facilitati.

Regret, domnule Marcel Vela, ca nu faceti mai mult pentru un proiect initiat chiar de liberali si ajuns sa fie facut praf in acest moment de PSD. Personal nu cred ca se va construi legatura spre autostrada, presedintele CJ Silviu Hurduzeu spune ca in timp ce noi apelam la Compania Nationala de Investitii, Timis-ul are bani proprii si din acestia vor realiza bucata ce le revine din DJ 684.

Stiti de ce nu cred ca o vor face? Nu o vor face pentru ca nu-i intereseaza, discutiile “la cafea” dintre sefi nu au nici valoarea zaharului ce se topeste in cesti, nu este decat o alta minciuna pentru ca intelegerile facute intre doua barfe nu inseamna nimic daca nu sunt insotite de o semnatura. Domnule Silviu Hurduzeu, ati primit semnatura de la omologul timisan?

Ei bine, poate judetul Timis are mult mai multi bani proprii decat noi cei din Caras Severin, dar au si ei problemele lor. Chiar daca le-ar aduce un anumit castig nu prea au motive sa ne sprijine. Jur ca era mai bine sa-i adunati pe liberali, veneam si noi cei neafiliati politic, sa ne aratam nemultumirea fata de un lider politic al carui prima grija este interesul sefului sau Ion Mocioalca, originar de loc din Mehedinti.

Apropo, stiati ca localitatea Patulele din judetul Mehedinti este foarte aproape de Plugova, o fi avand “seful” Ion Mocioalca ceva interese?

© Matei DONEA – 4 Septembrie 2017

FacebookLinkedInTwitterGoogle+
You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. Nimeni Altu' says

    Sa nu uitam si de drumul ce leaga Zavoi de Poaian Mărului carebdistrus si nimeni nu se ocupa de el.
    Pacat, se puteau obtine bani din turism acolo doar ca astia nu au nici un interes

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

RO: Folosim "cookie" pentru ca Uniunea Europeana isi manifesta prostia prin orice mijloace. Oricum, noi credem in libertatea internetului, utilizarea sa responsabila si din acest motiv nu simtim nevoia sa enervam inutil oamenii. Pentru viitor, la urmatoarele alegeri Euro-Parlamentare, va recomandam sa ganditi mult mai mult cu propriul vostru cap. Utilizam cookie-uri pentru a fi siguri ca va oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de acesta situatie.
EN: We use "cookies" because the European Union expresses stupidity by any of means. However, we believe in the freedom of the Internet, use his with responsibility and don't feel the need to disturb people unnecessarily. For the future, to the next European Parliamentary Elections, we should think much more with our own head. We use cookies to ENSURE That we Provide the best experience on our website. If you continue to use our site you will must to accept this situation.

Close