POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

Primarul Felix Borcean s-a jucat cu barometrul, bine ca nu era o tesla

Biciclistului caransebesan ii dorim pedalat cu spor

Daca toata lumea se limiteaza doar la a va relata faptele, noi o sa va spunem de ce s-a jucat primarul municipiului Caransebes, Felix Borcean, cu barometru si cat e de bucuros este dupa ce a constatat ca nu era o tesla.

In ceea ce-l priveste pe primarul municipiului Caransebes, conform relatarilor de presa si a celor spuse personal de acesta, lucrurile stau rau, pentru el bineinteles. Astfel, in ultima sedinta de Consiliu Local din Caransebes, primul gospodar al urbei a depus spre aprobare un proiect de imprumut in valoare totala de vreo doua milioane de euro, credit contractat pentru o perioada de 20 de ani si cu ajutorul carora se intentiona asfaltarea a 13 strazi (9 dupa unele surse) din cele 200 pe care le are municipiul.

Dupa cum se stie, liberalii caransebeseni au majoritate in CL, totul parea o simpla formalitate si stupoarea a fost maxima cand 3 dintre consilierii locali PNL s-au opus planurilor, inca un proiect ajuns la cosul de gunoi dar nu inainte ca partile sa-si scoata ochii intre ele.

Primarul, incercand sa justifice utilitatea imprumutului, spune ca drumurile municipiului arata fix ca dracu’ si ca trebuie facut ceva. Felix Borcean, lanseaza si cancanuri spunand ca fostul edil si-a bagat codita in propozitie si a reusit sa-i determine pe cativa din apropiatii sai sa voteze impotriva proiectului dar nu spune de ce. Adica cum, domnule primar, de ce s-ar lupta liberalii intre ei din moment ce functioa tot nu v-o poate lua nimeni sau (in alta ordine de idei) ce stiti dumneavoastra si nu ne spuneti noua?

Cu ocazia aceasta l-am vazut pe cel mai potent om al municipiului cum iese la fereasta si zbiara, efectiv, ca “i-au tras-o” chiar ai lui din familie.

Primarul Felix Borcean subliniaza necesitatea unor reabilitari de cai rutiere, se arata nedumerit ca viceprimarul a muncit cot la cot cu el pentru intocmirea proiectului si apoi a renuntat, votand impotriva muncii sale. Acum, domnule primar, sa fim cinstiti pana la capat. Viceprimarul e in subordinea d-voastra la primarie si in cea a cetateanului la Consiliul Local. Am dubii ca a facut munca in afara orelor de program si cum seful e sef el a muncit la ce i s-a spus. Cand a fost cazul sa se pronunte pe proiect a facut-o fara resentimente. Nu e logic ce spun?

Din pure considerente economice, intelegem din spusele lui Felix Borcean, ca acesta ar fi fost sfatuit sa nu promoveze proiectul in CL dar domnia sa mai zice ca isi doreste proiectul pentru localitate iar pentru el vrea sa verifice cam cum este presiunea in barometrul intern al partidului. Ei bine, s-a spart si noroc ca nu era o tesla…

Dinspre partea adversa, sa spunem asa, consilieri afirma pe buna dreptate ca e total gresit sa fi sarac lipit pamantului dar sa contractezi un credit cu ajutorul caruia sa pleci in concediu. Sigur, asa cum spunea si primarul, creditele se folosesc tot timpul, in toata lumea dar acest lucru este un proces economic firesc din care se obtin alte resurse. Stiind problemele “de acasa” nu poti sa contractezi un imprumut atat de mare, pe care sa-l plateasca comunitatea timp de vreo doua decenii, pentru ca azi ai banii, maine comanzi masa la restaurant si poimaine nu mai ai bani nici sa platesti factura de telefon.

Colac peste pupaza, cu banii din imprumutul respectiv nici macar nu se face mare lucru. Judecand dupa spusele unor surse, cele 13 strazi care urmau sa fie reparate reprezinta doar cinci procente din numarul strazilor pe care le are municipiul. Frate, iei un imprumut cu care repari 5% din strazi si platesti pretul timp de 20 de ani. Acum vine intrebarea critica, cu restul strazilor ce se intampla in perioada asta?

Daca reparam cinci procente la douazeci de ani e posibil sa nu mai avem nevoie de automobile pe vreme cand o sa termine Felix Borcean reparatiile, o sa calatorim cu OZN-urile sau prin teleportare.

Un lucru este clar, pentru mine, dupa ce primarul Felix Borcean isi va termina acest mandat va veni un alt edil. Nu conteaza cine va spala vasele in viitor pentru ca actualul edil se spala pe maini si se va intoarce de unde a venit. El se spala pe maini iar restul de oameni raman sa traiasca inca douazeci de ani printre gropi.

E total incredibil cat de iresponsabili pot fi unii oameni. Municipiul Caransebes nu are nicio finantare guvernamentala din partea Ministerului Dezvoltarii iar cand a fost intrebat de ce nu a solicitat bani a spus ca a aflat prea tarziu. E drept, un primar nu trebuie sa stie totul dar functionarii din Primarie trebuie! Daca singur nu poate atunci trebuie sa deschida ochii la axele de finantare pentru ca la doar cateva zeci de kilometri de Caransebes, in Municipiul Resita, un alt primar liberal performeaza cam cum o facea Caransebesul in vremurile bune.

Felix Borcean mai declara ca si la organigrama a avut probleme cu consilierii liberali dar acolo i-a lasat in “offside”, propunerea lui fiind totusi aprobata. Din curiozitate, am accesat site-ul primariei si surpriza a fost foarte mare observand avansarea sefului de la Serviciul de proiecte si programe europene la rang de Director, cum ar veni. Acolo in laboratorul unde se gandesc si se acceseaza finantarile UE, beneficiarul postului incaseaza si un salariu pe masura dupa zero proiecte scrise si promovate in ultimii doi ani!

Asta este, domnule profesor, si e “nashpha”.

© Matei DONEA – 3 Iulie 2018

FacebookLinkedInTwitterGoogle+
You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

  1. Andrei says

    Daca Otelu e praf si nu e nimeni interesat de atragerea investitorilor in zona, macar de la Caransebes mai aveam o speranta.
    Se pare ca si speranta asta moare … pacat !

    1. Matei DONEA says

      Cat de praf e Otelu Rosu?

      Saptamana trecuta am avut o discutie cu cativa oameni de la noi din oras si cativa americani de origine romana. Otelarii nostri au zis poezia care o stiu, nu avem locuri de munca in oras. Asta e un adevar. Tot un adevar am spus eu intreband cine sa le faca?

      Cand o sa am timp o sa scriu un articol pe tema “cat de distrus e Otelu Rosu” sau cam asa ceva, iar cand cineva mai zice de asta o sa-l trimit sa-l citeasca. In fond toti primarii si parlamentarii promit locuri de munca dar nu are cine sa le faca cu exceptie guvernului care in anumite zone si in functie de anumite interese poate incepe anumite lucrari care sa aduca unele locuri de munca.

      Uite, in judet au fost lucrari mari de modernizare a retelei de apa si canalizare, total vreo 120 milioane euro. Firmele care au lucrat au venit “cu catel si purcel” sa lucreze. Eu unul nu cunosc nici macar un singur om din oras care sa fi muncit pentru firmele alea. Domnule, daca vrei bani te duci acolo macar “zilier” sau angajat cu contract pe o perioada determinata pe timpul lucrarilor. Nimeni nu s-a dus.

      Noi ne dorim ceea ce era inainte, o intreprindere de genul celei care a fost aici, in care nu prea munceai dar luai niste bani care iti permiteau sa traiesti si in destule cazuri destul de decent. Cand a fost Mechel aici la otelarie nu se statea, se muncea 8 ore in 90% din cazuri. De asta cand au mai venit una – doua firme pe aici aproape nu au gasit muncitori (muncitoare) care sa lucreze. Singura firma care e cat de cat curtata de muncitori aici este Decaux. Munca e destul de usoara iar banii platiti sunt relativ multumitori, circa 1500 lei cash + vreo 2-300 in bonuri. Nu e mult dar la nivelul orasului este relativ ok.

      Saptamana trecuta, la intalnirea mea am vorbit despre asta si faptul ca astfel de firme nu sunt prea multe in Europa. Chiar daca ar fi, ca posibil investitor trebuie sa existe ceva care sa ma atraga aici, pe aia de la Decaux nu I-a atras Iancu Simion, I-a adus un om pe obrazul lui… La Caransebes lucrurile sunt ceva mai bune pt ca exista o sosea europeana ce poate va deveni autostrada si care, oricum, are autostrada la nici 40 km distanta. In plus ai nod CFR cu conexiuni in toate directiile principale din tara. Aceste lucruri ii atrag pe investitori. Intr-o situatie similara e Resita, un oras de vreo 6-7 ori mai mare ca otelu, cu o traditie industriala si tot fara investitori. Exista ceva si in Resita dar proportional cu numarul de locuitori sunt mai multi investitori in Caransebes. Banuiesc ca ai fost si tu prin occident si ai vazut poate zeci de orase mici ca otelu si care in afara de buticuri si restaurante nu au nimic altceva, exceptiile din Germania le numeri pe degetele unei maini. La noi sunt zeci si sute de orase in situatia celor de la Otelu si stii de ce? Nu poti, frate sa faci colossi industriali sau mari afaceri in fiecare orasel. Oraselele sunt locuri de dormiti si unde sa iti regu***i nevasta pentru a face urmasi. Lucrul acesta l-au confirmati si americanii de care vorbeam mai sus pentru ca si acolo exista “orase dormitor” unde se bea, se mananca si se fac copii. Cand vrei sa muncesti te trezesti la ora 6 si mergi una-doua ore cu masina sau altceva spre servici. Nici macar americanii nu pot sa-ti faca industrie in fiecare town cu cowboy.

      Cam asta este, tu stai mai mult in Timisoara dar nu te intreb de ce ai plecat pt ca este firesc. Probabil lucrezi undeva si daca aia falimenteaza cauti altceva, daca nu gasesti cauti la Cluj, la Suceava sau pleci in Europa.In afara de asta Otelu nu poate sa ofere nimic. Nu are cai de comunicatii si primaria nu le poate crea pentru ca nu are rost. Nu le-a creat nici statul pentru ca nu are rost, de ce sa faci infrastructura si sa nu ai mana de lucru. In Otelu, daca se intorc toti, nu sunt mai mult de 12-14000 de oameni cu tot cu copii. Unde sa faci o investitie? In fostele ruine ale uzinii, pardon! Teren exista pe Gai dar mie ca investitor mi-ar trebui transportoare dinalea militare sa trec pe acolo cand ploua, poate chiar tancuri. Mie mi-ar trebui sosea, platforma betonata, curent, gaze, internet. Nimic din toate astea nu este acolo. Sigur, ii dai gratis pamantul sa il foloseasca un investitor dar asta fac toate orasele si daca e nevoie sa construiesc eu infrastructura mai bine ma duc la Cluj, Bucuresti sau Timisoara.

      Iar Otelu Rosu nu este praf, infrastructura citadina este ok aproape in totalitate. Drumurile sunt acceptabile si in maximum un an de zile vor fi total reabilitate. Banii exista si numai licitatiile pot intarzaia modernizarile. A face locuri nu este treaba primarului, repet. Ce se spune in campanii sunt alte socoteli. Nu acum trebuie sa criticam pe cineva, trebuie sa o facem la vot.

      Sa nu spui ca eu spun asta pt ca sunt prieten cu primarul. In afara de prietenie, probabil ai vazut ca atunci cand este cazul critic pe oricine.

      Multi au zis ca se pisa pe vot, ok. Astazi s-a pisat votul pe noi pentru ca Parlamentul a schimbat codul penal in favoarea coruptilor. Adoptarea noului cod s-a facut cu o diferenta de 2 (doua) voturi dar tot ca s-au pisat pe noi inseamna 🙁

      Punct

      1. Andrei says

        “Saptamana trecuta am avut o discutie cu cativa oameni de la noi din oras si cativa americani de origine romana. Otelarii nostri au zis poezia care o stiu, nu avem locuri de munca in oras. Asta e un adevar. Tot un adevar am spus eu intreband cine sa le faca?”

        In primul rand, ce au spus otelarii nu e nici poezie, nici adevar. E o realitate de aproximativ 8 ani incoace. De facut astfel de locuri de munca ar trebui sa se ocupe cei aflati la conducerea orasului, nu dumneavoastra sau eu, pentru ca nu noi am fost alesi sa incercam sa rezolvam problemele orasului. Noi putem doar sa atragem atentia asupra lor, iar cei din primarie sa para ca sunt interesati de solutionarea lor.
        In Otelu Rosu, singurele angajari care se mai fac, si cred ca stiti si dumneavoastra, sunt la spital, scoala / liceu si eventual la primarie. Si aici ii dau dreptate domnului Tariceanu, care a spus in timpul vizitei la Otelu Rosu, ca un oras nu poate sa traiasca doar din ce inseamna administratie publica. Si legat de locurile astea de munca, chiar v-as ruga sa va interesati pentru cate din ele s-a dat concurs, cati oameni au fost informati despre posturile respective, ce note s-au luat la concursurile pentru ocuparea unui post. Banuiesc ca sunt informatii publice, dar nu apar nicaieri, nu ?
        Legat de lucrarile de alimentare cu apa si canalizare, chiar v-as ruga sa va interesati ce s-a intamplat cu ele. Statia de epurare de la iesirea din Otelu inspre Caransebes e si acum in constructie. (Extinderea) retelei de alimentare cu apa din cartierul Mal iarasi nu e functionala, iar termenul de finalizare era in 20 17. Totusi, cand s-au facut lucrarile, au fost angajati si oameni din Otelu Rosu, dar au fost contracte pe perioada determinata. Cand s-au sistat lucrarile, oamenii s-au orientat in alte parti. Evident, tot din lipsa locurilor de munca in zona.
        Nu stiu daca-si doreste cineva o intreprindere ca cea care a fost in trecut in oras, dar macar ceva firma care sa asigure 100-200 de locuri de munca. Cu siguranta ati remarcat si dumneavoastra ca in ultima perioada de activitate (4-5 ani) a combinatului, angajarea a 4-500 de oameni a dus si la schimbarea orasului (in bine). Nu stiu ce firme au venit pe urma si nu au avut forta de munca. Aici cred ca se putea discuta iar cu cei din primarie, ca sunt destui asistati social in oras, care stau la tigara si cafea si asteapta sa le pice banii de la stat fara sa munceasca. Evident ca nu-si permite domnul primar sa-i deranjeze, ca doar nu vrea sa piarda voturi din cauza unora care nu au vrut sa mearga la munca (si sunt voturi destul de multe – zona Tineretului). Dar asta e alta poveste…
        Decayeux (nu Decaux !) e o gura de oxigen pentru cativa oameni din zona care mai lucreaza acolo, in special pentru cei care se apropie de varsta de pensionare. Dar nici firma asta nu poate face angajari pentru toti din oras. (totusi ii multumim domnului Dan Stirban pentru ce a făcut). In cei 6 ani de cand e la conducere primarul, cred ca putea sa aduca macar un investitor. Nu sunt necesari colosi industriali. Un singur angajator care sa aiba nevoie de 3-400 de angajati. Eu zic ca e ceva realizabil in zona. Scuzele cu autostrada si nodul feroviar nu prea tin. De la Caransebes la Otelu sunt 15-20 km, ceea ce nu e mult, tinand cont ca exista un drum national si o cale ferata care asigura legatura. Asta ar insemna undeva la 15-20 minute in plus pentru un transport.
        Cei de la conducerea orasului ar trebui sa le multumeasca celor din Resita, Caransebes, chiar si Glimboca (culmea, toate au conducere PNL), pentru ca au unde sa mearga sa lucreze. V-as invita sa mergeti dimineata la ora 6, sa vedeti cate 30-40 de oameni care asteapta autobuzul sa-i duca la Caransebes sau Resita. Oare domnul primar s-ar trezi la ora 5 dimineata ca sa mearga la lucru ? Cum s-ar simti daca ar trebui sa mearga sa ingrijeasca batrani in Germania si Austria ? Daca il interesa sau ii pasa de treaba asta, sigur lua niste masuri. Si prima masura pe care o putea lua, ca tot ati spus ca in Gai nu e infrastructura si nu exista retele hidroedilitare, era sa repare drumul dintre Gai si Mal, drum care apartine primariei. Altii l-au facut de la 0, din beton, si actuala administratie nu e in stare sa toarne un strat de asfalt peste si sa extinda niste retele de gaz, apa sau curent. Si va asigur ca nu trebuie tancuri pentru a trece pe acolo din moment ce Baila isi tine utilajele de constructii acolo. Platformele betonate si le face, de obicei beneficiarul, ca sa le poata adapta la ceea ce urmeaza sa construiasca. Asa ca nici varianta cu infrastructura lipsa din zona Gai nu prea sta in picioare.
        Eu raman la parerea ca orasul este praf la majoritatea capitolelor, mai ales la cel ce priveste angajarile / locurile de munca. La capitolul curatenie iar nu sta prea bine. In zona centrala e plin de praf, maidanezi, cersetori, mizerie, santurile sunt pline de gunoaie pe care nu le curata nimeni. Stiu ca asta tine si de educatia fiecaruia, dar, ca o comparatie, pe vremea lui Simi erau angajati la primarie pe care-i vedeai zilnic cu matura si pubela cum faceau curat pe strazi. Si azi s-ar putea face la fel, ca doar sunt destui asistati social la primarie, dar cum spuneam mai sus, cineva nu-si permite sa-i deranjeze cu munca, de teama ca-si pierde din voturi. Strazile, nu stiu pe unde ati fost din moment ce vi se pare ok. Sunt strazi in oras care au fost sparte de 3-4 ani si asa au ramas. Nu a mai interesat pe nimeni. Nu stiu daca e coincidenta sau nu, dar s-au asfaltat doar strazile din zonele unde locuiesc cei din primarie (locuinta fostului viceprimar, drumul de la primar la primarie, drumul de la magazinul sotiei primarului, si ceva strada in Gai unde locuieste un consilier PSD). Restul strazilor arata ca dupa bombardament, mai ales cele pe care s-au desfasurat lucrarile de allimentare cu apa si canalizare (care nu sunt functionale pana in prezent).

        Sunt de acord cu dumneavoastra ca nu (doar) primarul e responsabil cu locurile de munca. Primarul si cu intreaga conducere a orasului sunt responsabili pentru lucrul asta. Mai grav e faptul ca sunt constienti de lucrul asa si nu fac nimic. Deja in oras predomina populatia de varsta a treia, adica cei care sunt la pensie. Daca mai traim, vorbim peste zece ani, sa vedem atunci ce populatie va mai avea orasul.
        Nu spun ca sunteti prieten cu primarul, dar sunt unele lucruri care trebuie expuse, chiar daca sunt cunoscute. Trebuie reamintite permanent, pentru ca cei de la conducere uita destul de repede unele lucruri si incep sa aiba alte interese. Nu v-ati intrebat niciodata cum de isi permite primarul sa aiba casa imensa, masina pentru fiecare membru al familiei (masini care nu sunt ieftine), apartamente in Timisoara si mai si achizitioneaza cladiri prin oras (ENEL). Toate astea dintr-un salar de primar si un salar al sotiei ? Eu n-as prea crede. Dar astea sunt alte discutii.

        Ca o concluzie, sunt de acord ca-i putem taxa doar la vot. Dar daca in oras raman doar pensionari si angajatii din administratie, cine mai voteaza impotriva ?

        Numai bine !

        1. Matei DONEA says

          Ohooo, apreciez efortul dv de a scrie atat de mult. Este o surpriza deosebit de placuta si poate va ganditi sa scrieti cate ceva iar eu promit sa le public fara cenzura 🙂

          Problema locurilor de munca e subiectul integral (sau aproape) al comentariului meu si crearea lor de primarie e imposibila in cazul celor mai multe administratii locale. In primul rand e vorba de bani, cu ce? Apoi legislatia nu permite decat crearea unor regii cum ar fi pentru transport, curatenie, amenajare si cam asa ceva chiar daca mai sunt cateva domenii secundare. Nu sunt o afacere. O Primarie nu poate infinta un SRL sau o Societate pe Actiuni, poate fi actionara in asa ceva dar revin la banii care nu sunt. Deci indiferent ce crede sau spune cineva in acest sens sa stiti ca greseste sau minte. O primarie poate atrage investitori romani sau straini prin acordarea de facilitati fiscale ori scutiri la plata taxelor. Atat. Problema mare este ca nu s-a inventat roata la Otelu si toate celelalte orase acorda scutiri de taxe ori terenul pentru constructie si functionare, caz in care investitorul se va orienta spre un oras cu mana de lucru mai numeroasa sau din diverse motive ce tin de cultura ori atractii locale. Otelu nu se incadreasa nici aici.

          Uzina de epurare era sarcina Aquacaras-ului sa o finalizeze. Nu mai stiu detalii recente dar despre Aquacaras am scris foarte multe articole, le poti cauta pe site. Reteaua de apa din zona Mal nu a facut parte din proiectul Aquacaras, este construita din banii primariei, fonduri locale. Voi incerca sa aflu detalii, sa vad care este stadiul de executie, care mai sunt necesarurile financiare si eventual cam cand se finalizeaza lucrarea. Personal banuiesc sa va fi facuta pana in “doi zero, doi sero”.

          Acele angajari de care pomeniti… Mda, e beleaua noastra balcanica. Iarasi nu s-a inventat nimic la Otelu Rosu. Informatiile despre eventualele posturi libere pe organigrama primariei nu apar nicaieri, nici nu stiu unde ar putea apare cu exceptia avizierului de la biroul de somaj. Totusi, va spun ca in primarie se fac angajari cel mult la curatenie, niciun alt post nu stiu sa fie liber. La spital si liceu e putin alta poveste. Astea tin tot de primarie dar nu cunosc cum se fac angajari. Stiu insa ca exista un deficit de medici si acestia ar fi bine primiti in orice spital din tara.

          Nu stiu daca conoasteti faptul ca eu am o problema fizica si am nevoie cand calatoresc de un insotitor. Ei bine, platit de mine imi este greu sa gasesc pe cineva care sa accepte, multi prefera sa cersasca decat sa munceasca undeva.

          Numele firmei la care faceam referire era una ce confectiona huse pt scaune auto si care avea sediul undeva pe Valea Jiului, nu imi amintesc acum numele ei dar daca cautati in presa locala a anilor 2013-2015 o sa-i aflati numele. Firma de huse chiar a fost adusa de dl Primar dar n-au gasit nici 20 de croitorese 🙁 Mai este o firma care intentioneaza sa confectioneze covoare, a venit deja in oras si incearca sa isi construiasca linia de productie in fostele hale RomFlex.

          Aia de pe Tineretului nu s-ar duce la munca nici daca ar castiga 500 euro (in lei) pe luna, jur!

          Stiu cum se face “naveta” spre Caransebes si Lugoj, doua luni a facut si sora mea asta.

          Drumul spre Mal nu stiu daca este cuprins in proiectul de reabilitare a soselelor locale. Stiu ca acesta cuprinde vreo 20,5 km si are finantare asigurata de 3,3 mil.lei de la guvern plus 700.000 lei din bani locali. Per total aproape un milion euro. Gazul si curentul tin de gaz si curent. Sa vedeti smecherie chiar in oras. Strada Garii a fost largita si reasfaltata acum o luna. Largind strada stalpii au ajuns spre mijlocul strazii, nu sunt chiar acolo dar nici mult nu mai este. Ei primaria nu poate sa faca nimic. Cine lucreaza la infrastructura electrica sau de gaze ajunge direct la inchisoare. Sigul, ar trebui convinsi cei de la gaze si curent sa lungeasca conexiunile spre zona Mal-Gai dar care ar fi interesul celor de la ENEL sau EON?

          Nu va contrazic, stiu ca sunt grave deficiente privitoare la locurile de munca, lipsa acestora mai exact, dar am incercat sa explic de ce este situatia asta.

          Sunt de acord in privinta imbatranirii populatiei si am scris ieri de ce. Aceste orase mici sunt “de tip dormitor”, rezidential. Cei care doresc job bine platit pleaca sau fac naveta cu masina, cunosc si acest tip de “navetisti”

          In privinta drumurilor sunt unele destul de afectate ce nu au fost reparate de mai mult de doua – trei decenii. Nici vorba sa-i poata pune in spinare dezinteresul actualului primar. In afara de asta, actualul primar s-a zbatut sa obtina bani si asa cum spuneam mai sus exista un milion de euro pentru reparatia drumurilor. Vor fi reparate aproape toate drumurile in maximum un an, nu cred ca mai ramane ceva vechi. Daca nu ar fi problemele ce apar la licitatii, contestatii samd cred ca lucrarile s-ar putea termina intr-o luna pentru ca banii sunt in contul primariei.

          Drumul spre locuinta viceprimarului s-a asfaltat pe vremea cand el era primar interimar, acum 6 ani. Anul trecut s-a mai asfaltat pe strada viceprimarului o bucata importanta de drum dar aceia nu duce spre oras ci spre padure, Valea Ohabii. Nu stiu cat de des se duce viceprimarul prin padure in respectiva zona pentru ca oricum nu are ce face acolo, e salbaticie. Drumul de la usa primarului spre primarie s-a asfaltat acum o luna dupa 6 ani de mandat si asta pentru ca strada unde sta el da in strada Garii, altfel cred ca mai statea neasfaltata vreo 6 ani.

          In privinta curateniei, rigole, caini maidanezi. Imi pare rau dar cred ca nu ati trecut prin Otelu Rosu de foarte mult timp. Zona centrala a orasului… Piata Victoriei din Bucuresti sau aia de la Universitate nu arata atat de bine. Nu ma credeti? Veniti sa vedeti. Nu exista rigole murdare, exista cosuri de gunoi, gunoiul se ridica constant dar mai exista si exceptii aici datorita unor cetateni. Pubelele de gunoi sunt conainerizate, sunt incluse intr-un fel de chioscuri de aluminiu destul de estetice pentru destinatia lor iar gunoiul este selectat. Cainii maidanezi exista dar nu din cauza dezinteresului cat din acela a iresponsabilitatii unor oameni si a “migratiei auto”. E o moda in Romania ca primarii sa prinda caini si sa ii “exporte” spre alte localitati. Orasul poseda padoc cu aproape 100 de locuri creat la standard occidental de o asociatie din Elvetia si care are medic veterinar propriu venit din Franta.

          N-ati nimerit-o 🙂

          Casa imensa este neterminata. Piscina o puteti vedea pe Google Earth fotografiata acum vreo 5 ani dar care este in aceiasi stare de vreo 10 ani. Nu a facut nimeni baie in ea, nu este izolata si nu a vazut niciopicatura de apa cu exceptia celei de ploaie. Casa este finisata partial, etajul e doar partial izolat si este construita in 2008 – 2009, cam cu 3 ani inainte sa fi devenit primar. Cladirea fostului ENEL a fost vanduta la licitatie pentru ca cei ce o detineau au dat faliment si aveau datorii. Am scris despre asta si nu cred ca a fost o investitie ok chiar daca a fost o achizitie legala de la cap la coada.

          Inca o data multumesc pentru efort si ganditi-va la propunerea mea.

          Numai de bine

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

RO: Folosim "cookie" pentru ca Uniunea Europeana isi manifesta prostia prin orice mijloace. Oricum, noi credem in libertatea internetului, utilizarea sa responsabila si din acest motiv nu simtim nevoia sa enervam inutil oamenii. Pentru viitor, la urmatoarele alegeri Euro-Parlamentare, va recomandam sa ganditi mult mai mult cu propriul vostru cap. Utilizam cookie-uri pentru a fi siguri ca va oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de acesta situatie.
Pentru mai multe informatii va invitam in pagina "Privacy Policy"...
EN: We use "cookies" because the European Union expresses stupidity by any of means. However, we believe in the freedom of the Internet, use his with responsibility and don't feel the need to disturb people unnecessarily. For the future, to the next European Parliamentary Elections, we should think much more with our own head. We use cookies to ENSURE That we Provide the best experience on our website. If you continue to use our site you will must to accept this situation.
For more information, please visit the "Privacy Policy" page ...

Close