Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Radu Moraru, managerul postul 10 TV detinut de RCS & RDS, a declarat ieri pentru HotNews.ro ca ia in calcul inclusiv “ipoteza presiunilor politice” in ceea ce priveste situatia postului.
Dar Radu Moraru greseste profund, intentionat sau inconstient, vorbind despre inchiderea postului, pe care o pot face numai patronii RCS-RDS, Zoltan Teszari, iar pe acestia nu cred ca i-a sunat Antonescu, sa ii indice inchide postul TV. Poate acest lucru era valabil daca la mijloc se afla o decizie CNA. Aici nu poate fi luata in calcul decat erorile de management si modul opac de exprimare a postului de televiziune in relatiile cu telespectatorii, cu publicul.
“Au dat oamenii afara, chiria sediului e neplatita, nu se mai intimpla nimic acolo. Iar eu nu reusesc sa-l gasesc pe marele miliardar Teszari la sediul lui din Budapesta, unde ma aflu acum. E acelasi om care a venit la mine acasa, a mancat mancare facuta de mama mea, si acum nu pot sa stau de vorba cu el“, a spus Moraru.
Ziaristul a mai spus ca incearca in zadar sa obtina explicatii de la Zoltan Teszari, actionarul majoritar RCS, despre concedierea angajatilor de la 10 TV care a avut loc la inceputul acestei saptamini.
“Aici, in Budapesta, nu se poate purta asa cu angajatii. In România insa isi permite sa-i trateze ca pe sclavi, i-a dat afara, desi aveam un contract pe cinci ani. Iar 10 TV avea, dupa doar citeva saptamini de emisie, o audienta mai mare decit DigiSport 1 si 2, posturi in care a investit 150 de milioane de euro“, a mai declarat Radu Moraru, care a realizat si emisiunea Nasul la postul controlat de RCS&RDS.
Despre acelasi subiect au mai scris Adevarul si Mediafax.
Multe ziare si reviste au disparut, iar analistii sustin ca numarul institutiilor de media va continua sa scada, la jumatate sau chiar mai mult, in timp ce numarul de jurnalisti se va reduce si mai drastic, dupa ce in ultimii ani, cateva mii au parasit profesia, scrie DailyBusiness.ro.
Intrebat cum va arata presa in urmatorii 10 ani, analistul media Iulian Comanescu a spus ca o vede ca fiind mult entertainment si “tableta cat incape”.
“Interactivitate ca de joc. Vizual, muzica si cuvant vorbit: tastatura se atrofiaza, drept pentru care publicatii de iPad ca ‘The Daily’ incep sa contina facilitati de inregistrare a comentariilor audio. Continuturile serioase vor continua sa existe, dar vor trece pe nisa, unde se vor gasi solutii de sponsorizare. Nu stiu cum vom sta la capitolul interes public si satisfacerea lui de catre mass media. Dar de balacit intr-un continuu multimedia, ne vom balaci”, a declarat Comanescu.
Presa moare sau se transforma? Ziarul viitorului, “tableta cat incape”.
Piata romaneasca de publicitate ar urma sa scada cu aproximativ 4% in 2011, fiind de asteptat o “crestere usoara” la inceputul anului viitor, potrivit celor mai noi estimari Zenith, Optimedia-Zenith Media Romania, citate de HotNews.
Reteaua de media estimeaza, pentru piata locala, ca Internetul va ramane singurul mediu ce va inregistra o crestere a publicitatii anul acesta (+25%), in timp ce “TV-ul se aliniaza cu valoarea generala de 4%” a scaderii pietei, publicitatea radio va scadea cu 5%, iar cea in presa scrisa – cu 13%.
La nivel global, ZenithOptimedia si-a revizuit, la inceputul acestei saptamani, prognoza privind evolutia pietei de publicitate, estimata acum la 466 de miliarde de dolari (fata de 450 de miliarde de dolari in 2010).
Estimari ZenithOptimedia: In pofida evolutiei economiei globale, in 2011 nu exista semnalele care anuntau in 2008 inceputul crizei din publicitate.
Piata romaneasca de publicitate online s-a ridicat in primul semestru al acestui an la 43,7 milioane de lei (putin peste 10 milioane euro), in usoara scadere fata de cel de-al doilea semestru din 2010 si in usoara crestere fata de primele sase luni ale anului trecut, in conditiile in care numarul de website-uri participante a crescut.
Potrivit ultimului raport Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania si prezentat ierii in cadrul evenimentului IAB Forum, luna mai a fost cea mai buna a acestui an pentru publicitatea online, urmata de iunie. Studiul este citat de HotNews şi Fin.ro.
Coca-Cola, IBM si Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume, scrie HotNews, care citeaza clasamentul “Best Global Brands” realizat de Interbrand. Topul primelor zece branduri este aproape neschimbat comparativ cu clasamentul de anul trecut, singura modificare fiind intrarea Apple pe locul 8, dupa ce in 2010 s-a clasat pe 17.
Apple a luat locul Nokia, care a cazut pe 14, dupa ce valoarea brandului finlandez a scazut cu 15%. Apple a facut un salt de noua pozitii in acest top gratie cresterii cu 58% a valoarii brandului, la 33,49 miliarde de dolari, fiind compania cu cel mai mare progres pe parcursul acestui an.
Coca-Cola ramane cel mai valoros brand din lume, urmat de IBM si Microsoft.
BrandTailors, una dintre cele mai mari companii de branding de pe piata locala in functie de cifra de afaceri, estimeaza pentru anul acesta un business similar cu cel din 2010 cand a inregistrat venituri in jurul a 740.000 de euro, a declarat pentru Wall-Street.ro Beatrice Danis, managing partner in cadrul agentiei.
Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de 742.000 euro, in crestere cu 42% fata de anul 2009, potrivit Ministerului de Finante. Compania a revenit astfel pe prima pozitie in topul celor mai mari agentii de branding de pe piata locala, ultima data cand a detinut acest loc fiind in 2006.
Cresterea a fost determinata de cele aproximativ 20 de proiecte lansate de companie pentru clienti precum Pepsico, Albalact, LaDorna, Kandia sau Antena 1.
BrandTailors estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri similara cu 2010.
Fundamental, 10 TV, este o gresala media creata in scop electoral, alternative ineficienta la canalele de actualitati.
Sursa: Pagina de media
Comments are closed.