Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Unul dintre candidatii la Primaria Resitei, deputatul Valentin Rusu, il acuza pe Mihai Stepanescu, actualul primar, de achizitia unor autobuze second-hand supra-evaluate si de o calitate inferioara ce au inceput sa se strice dupa cateva luni de circulatie.
La sfarsitul anilor ’80, in Resita, s-a dat in folosinta o linie de tramvai in cinstea multilustrului si iubitului conducator. Aceasta a fost exploatata vreme de doua decenii, pana ce garniturile au iesit din functiune, una cate una.
Reactia primariei nu putea sa fie o alta decat sa achizitioneze autobuze si s-au hoarat sa aduca unele deja uzate. Printre principalele fapte de eroism ale primarului Stepanescu se numara contractele cu mai multe firme, ROMARIS, RO-A-TIR si in urma carora resitenii s-au ales cu cateva fiare vechi motorizate la preturi cuprinse intre aproximativ 15 si 30 de mii de euro pe bucata, cel putin asa declara Marius Gartoi (seful serviciului public), dar in municipiul de pe Barzava se zvoneste ca pretul a ajuns pe la o suta de mii de euro.
– Cat unul nou si super-dotat.
In astfel de conditii, cu tramvaiele casate, autobuze ca in imagine e normal ca soarta resitenilor sa nu se imbunatateasca, chiar mai rau de atat, tinde sa se inrautateasca. Toamna lui 2011 va aduce scumpirea biletelor pe mijloacele de transport in comn din resita, cel putin asa declara primarul Mihai Stepanescu in urma sedintei de consiliu local din septembrie.
Pretul biletelor pe autobuze si tramvaie creste fix la 2 lei, tarif ce inseamna undeva la jumatate din pretul unei calatorii cu autobuzul in Paris iar cel mai probabil scumpirea anuntata se va produce in luna octombrie. Sa mai spun ceva despre conditiile de calatorie pariziene si cele resitene asigurate de Mihai Stepanescu si echipa-i sustinuta de USL ?
In ceea ce priveste transportul pe linia de tramvai, edilul sef a precizat ca acesta nu a fost scos definitiv din oras, tramvaiele au fost retrase momentan, din cauza reviziei tehnic. “Tramvaiele sunt in proprietatea Prescom SA si urmeaza ca opt garnituri sa fie preluate de municipalitate iar firma RO-A-TIR sa aduca inca opt autobuze pentru resiteni.
© Matei DONEA – 28 Septembrie 2011