Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Un succes rasunator al primarului Ioan Popa si al ministrului Sorin Grindeanu
CFR a aprobat proiectul de moderinizare a traseului feroviar Resita - Timisoara - Stamora Moravita - Frontiera
Reabilitarea liniei CFR de la Resita spre Timisoara cu extensia Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera de stat cu Serbia, reprezinta un succes al primarului liberal Ioan Popa si al ministrului Sorin Grindeanu, o evolutie pragmatica ce lasa viitorului literatura science-fiction dar care aduce in realitate un transport modern si ieftin, pe care poti conta atunci cand e cazul.
“Proiectul a fost avizat de comisia tehnico-economica a CFR pe variantele optime din Studiul de fezabilitate (SF), anunta in urma cu putin timp primarul Resitei – Ioan Popa, obiectivul de reabilitare si modernizare a traseului caii ferate insemnand o investitie din fonduri europene de 2 miliarde de lei pentru tronsonul Resita – Timisoara si 1,4 miliarde pe tronsonul Timisoara – Stamora Moravita – Frontiera cu un termen de finalizare de 50 de luni”.
Obiectivul feroviar nu se limiteaza doar la partea tehnica de reabilitare a caii ferate, pe intregul traseu vor fi reabilitate mai mult de 50 de treceri la nivel cu calea ferata, 33 de poduri, 138 de podete si 21 de statii. Finalizarea proiectului urmand sa permita o circulatie moderna a trenurilor, cele de pasageri prefigurand cresterea vitezelor la aproximativ 120 Km/h iar a celor de marfa la circa 80 Km/h.
La realizarea proiectului au concurat Consiliile Judetene din Caras Severin si Timis la care s-au adaugat primariile din Timisoara si Resita, presedintele Romeo Dunca si primarul Ioan Popa realizand un parteneriat deosebit alaturi de ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Intregul proiect a fost unul dificil de urnit din loc, traseul fiind unul secundar pentru transporturile din Romania, lucru ce i-a dat destule nopti albe ministrului Sorin Grindeanu, practic cel care a trebuit sa convinga pe toata lumea de necesitatea acestei investitii importante pentru banateni, Resita putand capata o gura de oxigen pe drumul unei dezvoltari economico-sociale iar toate aceste.
Pana una – alta, trebuie sa punem lucrurile la punct si sa-i dam Cezarului ce e al Cezarului, primarul Ioan Popa avand un merit special in promovarea proiectului la care au colaborat partenerii si receptivitatea ministrului Sorin Grindeanu.
Cei doi, primarul si ministrul, au colaborat intr-un mod aproape perfect iar daca tinem cont de achizitia noilor garnituri de tren din Polonia se poate intrevedea o adevarata revolutie in transporturilor, lucru ce ne va face sa uitam ca pe vremea bunicilor nostri se circula mai repede pe calea ferata decat se circula acum.