Parerea ta conteaza, scrie-ne !

Autostrada si drum expres, in zona sud-vestica, senatorul Torma prezinta proiectul
Se da startul licitatiei pentru stabilirea constructorului la sectorul de autostrada dintre Craiova si Filiasi
Zona sud-vestica a tarii necesita o infrastructura adecvata conditiilor actuale: “Modernizarea cailor rutiere sunt obiective prioritare pentru executivul si legislativul romanesc, de evolutia acestor proiecte beneficiind si judetul Caras Severin”, o evolutie despre care a vorbit in mai multe randuri si senatorul Adrian Torma, parlamentarul carasan atragand atentia asupra unei infrastructuri perimate, depasite din punct de vedere tehnic si al capacitatii portante.
Asa cum se cunoaste, spatiul rutier al judetului Caras Severin are o directie principala a transporturilor de la nord la sud, o axa reprezentata de DN6 (E70), dar care, in afara subdimensionarii sale pentru necesitatile actuale de transport, prezinta numeroase riscuri pentru participantii la trafic, calea rutiera fiind cunoscuta si ca “Drumul mortii” datorita numeroaselor accidente soldate cu pierderi de vieti omenesti.
Acestei cai rutiere, indispensabile judetului, i se va alatura in urmatorii ani autostrada Craiova – Filiasi cu extensie in drum expres spre Targu Jiu. Viitoarea cale rutiera se intentioneaza sa dubleze traficul zonal ce in viitor va fi asigurat si de drumul expres: Lugoj – Caransebes – Tr. Severin – Craiova.
Din acest punct de vedere, asa cum preciza senatorul Torma pe o retea de socializare, sunt demne de remarcat eforturile Ministerului Transporturilor, ale ministrului Sorin Grindeanu si cele ale CNAIR care, impreuna, demareaza in aceasta perioada procedura de licitatie pentru constructia unui nou lot al autostrazii Craiova – Filiasi!
CNAIR a transmis astazi la ANAP pentru validare documentatia pentru atribuirea contractului necesar constructiei Lotului 2 (14,4 km) al acestei autostrazi, subliniaza Adrian Torma, contractul finantat prin PT aloca 10 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie (34 de luni in total) iar pe traseu vor fi construite mai multe amenajari teritoriale, inclusiv:
- Un viaduct peste CF100 (CF900), DN6/E70 si peste raul Bradesti (843 m),
- Pod pe peste raul Amaradia (264 m),
- Nod rutier (Craiova Nord) prin care se asigura si conexiunea cu DN65F,
- Doua spatii de servicii (dotate cu minimum 8 statii de incarcare pentru autoturisme electrice).
Anuntul de Participare la licitatie va fi publicat dupa validarea de catre ANAP a documentatiei de atribuire, ocazie cu care va fi anuntata si data limita pentru depunerea ofertelor, a incheiat senatorul PSD Adrian Torma.