Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Cumparam, nu cumparam F16!
Cumparam, nu cumparam ! Romania schimba optiunea pentru avioanele militare, vom cumpara F16 noi…
Vizita Presedintelui Traian Basescu in Statele Unite si intalnirea acestuia cu Barack Obama a condus la o discutie aprofundata privitoare la securitatea flancului sud-estic al aliantei NATO.
Zona Marii Negre, spatiu de conjunctie a unor tensiuni regionale extrem de importante si profunde, necesita o atentie sporita privind dotarea cu armament modern, capabil sa reactioneze in orice moment.
Binecunoscutul proiect de amplasare a unui scut anti-racheta in europa reprezinta un argument al seriozitatii cu care poate fi tratata problema terorismului international si a unor agresiuni rezultate din tendintele expansioniste sau revansarde ale unor state. Efortul fara precedent pe care-l depun Statele Unite si tarile europene la finalizarea protectiei impotriva rachetelor nu poate sa nu fie acompaniata de o protectie eficienta a spatiului aerian in modalitatea clasica, cu aviatie militara.
Mark Gitenstein a declarat, joi, ca printre subiectele discutate de presedintele Basescu in SUA s-a numarat si cel referitor la achizitionarea de avioane F16, existand un plan care prevede o intelegere regionala, astfel ca ar putea fi aparate noi, ceea ce ar ajuta linia de productie Lockheed Martin.
Ambasadorul a spus ca la aceasta idee face referire si prevederea din declaratia comuna cu privire la parteneriatul strategic potrivit careia Romania si SUA isi propun sa lucreze impreuna la o abordare cu caracter regional care sa poata ajuta tarile interesate sa-si modernizeze fortele aeriene.
“Este un plan care include si Croatia si Bulgaria (…) Declaratia se refera la acest lucru”, a spus Gitenstein.
El a explicat ca este vorba despre un “efort regional” care ar reduce costul acestor avioane prin faptul ca ajuta linia de productie a companiei Lockheed Martin, dar si pentru ca ar presupune o diminuare a costurilor pentru antrenarea pilotilor.
“Aveti piloti foarte buni, sunt foarte buni cunoscatori de limba engleza, ceea ce ajuta, dar antrenamentul costa”, a spus Gitenstein.
El a spus ca, potrivit acestei noi intelegeri, s-ar putea ca avioanele F16 achizitionate sa fie unele noi.
“Ar ajuta linia de productie a Lockheed Martin”, a mai spus Gitenstein. El a adaugat insa ca, desi este vorba despre un efort regional, in cele din urma intelegerea la care se va ajunge va fi una bilaterala intre Romania si SUA.
CSAT a aprobat in martie 2010 achizitionarea a 24 de avioane F16 in uz. Achizitionarea avioanelor F16 aprobata de CSAT costa aproximativ 1,3 miliarde dolari, primele aparate, cu o resursa de zbor estimata la inca 10-15 ani, urmand sa ajunga in Romania in 2013. Ministerul Apararii preciza la acel moment ca cele 24 de avioane aprobate de CSAT sunt varianta Block 25, revitalizate si complet echipate, iar pachetul cuprinde asistenta tehnica pentru o perioada de 3-5 ani si pachet de suport logistic, simulatoare de zbor, pregatirea personalului navigant si tehnic, transportul, adaptarea infrastructurii de la sol, munitia, armamentul, costuri administrative.
In august anul trecut, premierul Emil Boc a declarat insa ca Executivul nu are bani pentru achizitionarea avioanelor multirol.
In primavara acestui an, oficiali bulgari anuntau varianta unei negocieri intre Romania, Bulgaria, Croatia si Turcia pentru un program comun de achizitie de astfel de avioane. Informatia nu a fost confirmata la Bucuresti, dar nici dezmintita.