Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Alege un nume pentru elicopterul Airbus H215, “Porcarul”
Voteaza si hai sa ne razbunam pe francezi
Elicopterul frantuzesc H215 va fi produs de Airbus Helicopters in facilitatile IAR de la Brasov si cumparat de Ministerul Apararii Nationale, chiar daca nu se stie unde va fi folosit din moment ce nu sunt altceva decat “autobuze zburatoare” iar Romania este primul client pentru acest model de elicopter…
Elicopterul H215 produs de Airbus Helicopters este o evolutie a elicopterului Aerospatiale SA 330 Puma ce se afla si acum in dotarea fortelor aeriene romane sub numele de IAR 330 Puma (SOCAT, dupa modernizarea efectuata in primii ani de dupa revolutie) si care dateaza din anul 1975 cand a efectuat primul zbor.
Dupa vizita lui Emmanuel Macron si dracu’ stie cum, francezii ne-au obligat sa cumparam elicopterele lor de 2 lei numite acum H215, aparate de zbor bazate pe un concept cu o vechime de peste 50 de ani. Ciudatenile zburatoare nu sunt aparatele de atac de care au nevoie fortele aeriene dar aia din hexagon le numesc astfel si ne obliga sa le cumparam pe multe milioane de euro.
Pana una alta, elicopterul nu are un nume iar cum noi suntem primii clienti avem dreptul sa-l “botezam”. Din acest motiv va fac cateva propuneri si va rog sa votati in sondajul meu. Daca aveti alte propuneri este suficient sa le mentionati la comentarii si le voi include in sondaj. Rezultatul final al voturilor il voi inainta ca propunere catre Ministerul Apararii Nationale – MApN, clientul si platitorul acestor aparate.
Spune-ti parerea si voteaza care crezi ca este cel mai potrivit nume pentru acest elicopter, macar asa sa-i facem de ras pe francezi…
© Matei DONEA – 01 Noiembrie 2017
[poll id=”7″]
Vroiam sa il botez “REZISTENTUL”, pentru ca are scaune rezistente la impact. In caz de impact cu Terra noastra draga, scaunul rezista dar iti vine motorul peste tine si e degeaba… In caz de impact cu glontul unui infanterist, scaunul rezista, motorul nu si urmeaza impact cu solul dupa care motorul iti vine in cap… oare nu era mai bine sa-i intrebe cineva pe “chiloti” unde-si doresc blindajul, la cur sau imprejurul elicopterului?