Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Speranta moare ultima, cata vreme rotile se invartesc
Semmering-ul banatean la capat de drum?
Unul dintre cele mai frumoase trasee feroviare din Romania, tronsonul dintre Oravita si Anina, risca sa dispara din aceasta iarna dupa decizia celor de la CFR Calatori de a inchide circulatia comerciala de pasageri, urmand ca circulatia trenurilor sa se mai faca doar in regim turistic.
Pentru ca traim intr-o lume in care rentabilitatea inseamna totul, traseul feroviar de calatori de pe ruta Oravita – Anina se va inchide incepand cu 15 decembrie dupa ce a functionat timp de peste 165 de ani.
“Semmering-ul Banatean“, prima constructie feroviara montana din Romania, supranumit astfel dupa traseul construit in Austria pe timpul imperiului habsburgic, are o vechime si caracteristici constructive similare cu cele din timpul monarhiei austriece. Construit in perioada imperiului si dat in folosinta din 1854, traseul Oravita – Anina are o lungime totala de 34 Km fata de cei 40 din Austria. Diferenta de nivel este 340 metri in Romania si traseul include 14 tuneluri, cel mai lung are 660 m (tunelul Garliste), fata de cele 15 tuneluri austriece.
Asa cum se cunoaste, in ultimii ani au fost facute numeroase demersuri pentru ca traseul Simmering-ului banatean sa ramana un punct de atractie turistica dar si o cale de transport pentru locuitorii zonei din sudul banatului montan. Printre cele mai importante demersuri s-au numarat tentative de finantare europeana incercate inca de pe vremea cand Consiliul Judetean Caras Severin era condus de Sorin Frunzaverde dar si mai recent de Maria Grapini si deputata Luminita Jivan, aceasta din urma spunand: “Decizia CFR Calatori, de a suspenda circulatia trenului pe linia Oravita-Anina, in timpul saptamanii – garnitura urmand sa circule doar in weekend – este una greu de acceptat, in conditiile in care nu vorbim despre un traseu si o infrastructura oarecare, ci despre cea mai veche cale ferata montana din Romania. Salvarea #SemmeringuluiBanatean reprezinta pentru mine un proiect de suflet, intrucat poate fi considerat cu adevarat o bijuterie pierduta a turismului romanesc. De-a lungul timpului m-am implicat pentru salvarea acestuia, luand legatura personal cu fostul ministru al Transporturilor, domnul Razvan Cuc, cu ajutorul caruia am reusit sa stopam o decizie initiala a CFR Calatori, aceea de a inchide total circulatia pe aceasta cale ferata“.
Tot deputata PSD Luminita Jivan a mai spus: “Vreau sa trag un semnal de alarma asupra situatiei, pentru ca vorbim despre o ruta unica in tara, vorbim despre un paradis geografic! Voi face tot ce imi sta in putinta pentru a salva #SemmeringulBanatean! Decizia CFR Calatori este inadmisibila pentru ca efectele sale vor fi dezastruoase asupra acestei cai ferate si asupra turismului romanesc. Am trimis si o interpelare domnului ministru al #Transporturilor, Lucian Bode, in speranta ca va solutiona cat mai repede aceasta situatie de interes national. De asemenea, ii solicit si public domnului ministru sa sprijine nu numai judetul Caras-Severin, ci toata Romania si sa urgenteze #desfiintarea deciziei CFR Calatori“.
E trist sa vezi ca au fost facute eforturi de salvare a unui monument istoric, ca a fost incercata trasferarea unor echipamente ale traseului feroviar de la Ministerul Transporturilor, tot la insistentele deputatei Luminita Jivan, la administratiile locale si in final totul sa se transforme intr-o ruina, ramane ca iesirea din tunel sa capete o alta viata pe traseul Oravita – Anina.
Nenea Presedintele Iohannis, fa si matale ceva pentru linia asta CFR construita de stramosii tai. Noi iti multumim.