Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Marcel Vela si Semmeringul banatean, prietenii sau dusmanii?
Aventuri de pe tarlaua proprie
Multe publicatii carasene si-au exprimat ingrijorarea si chiar tristetea privind transportul public feroviar pe tronsonul dintre Anina si Oravita, un transport facut cu vagoane de epoca pe un traseu de o frumusete extraordinara caruia ii lipseste doar o locomotiva cu aburi dar care si asa merita sa ramana in atentia administratiei centrale sau a celor locale.
In afara reactiei venite din partea opiniei publice pentru Semmeringul banatean, au existat o serie de atitudini venite din partea unor politicieni – varful de lance fiind deputata carasana Luminita Jivan dar aproape nimeni din partea actualei guvernari liberale pana in momentul cand a intervenit Ministrul de Interne, liberalul Marcel Vela avand pe retelele sociale o atitudine cel putin neavenita daca nu reprobabila.
Sigur, ca orice alt cetatean si chiar senator, Marcel Vela are tot dreptul sa se pronunte in privinta unor probleme dar cu toate acestea nu cred ca trebuie s-o faca din postura unui membru al guvernului si chiar sa transmita punctul de vedere al ministrului indreptatit sa faca asta, Lucian Bode de la transporturi – cel care va si decide pana la urma.
In loc sa se ocupe de anchetarea disciplinara a jandarmilor care au raspuns politic, macelarind protestatarii veniti la Bucuresti pe 10 august ori pe cei care au inchis orasele Galati si Targoviste in campania europarlamentarelor din acest an si cum e indreptatit s-o faca, domnia sa se ocupa de trenuri.
Ma face sa cred ca este un fel de proprietar de judet din moment ce Ministrul de Interne i-a decizia ca Ministrul Transporturilor sa decida neinchiderea caii ferate Anina – Oravita pe motiv de “cuc”, fostul Mininistru al Transporturilor Razvan Cuc. Ba mai mult de atat si-a indreptat atentia spre directorasii de regionala pe care-i are CFR-ul la Timisoara, o fi avand vreun interes, situatie in care ne intrebam daca n-o fi bine sa feudalizam Romania iar “baronii locali” sa conduca toate lucrurile si tot ei sa decida cine trebuie sa traieasca sau sa moara in tara asta.
Lasand la o parte parcela altora, este cazul sa il intrebam pe ministrul Marcel Vela cum stam cu anchetarea jandarmilor care au actionat si condus inabusirea protestelor de anul trecut, a “militienilor” si iarasi a jandarmilor care au inchis in acest an cateva orase numai de dragul ca PSD-ul sa-si poata tine mitingurile fara proteste din partea populatiei. Oare astea nu tin “de tarlaua proprie” pe care este sef Marcel Vela, sau acolo se ocupa altcineva?
Tot pe ministrul Marcel Vela vrem sa-l intrebam care sunt calitatile unui om ce se manifesta ca un nebun la protestele din 10 august, cel putin asa pare ca se comporta “omul in alb” (Catalin Paraschiv) in inregistrarile video, iar ulterior este pus sa pazeasca centrala nucleara de la Cernavoda dupa ce a fost scos de la conducerea Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei?
Oare toata reforma pe care o pastoreste in Ministerul de Interne nu este tot “rotatia cadrelor” pe care o cunoastem inca de pe vremea comunismului, ce parere aveti – domnule ministru?
Nu vreau sa fiu interpretat gresit, ca acuz sau apar pe cineva, dar in privinta circulatiei trenurilor de calatori intre Anina – Oravita trebuie tinut cont de doua lucruri. Primul dintre acestea este ca tronsonul feroviar respectiv este unul de interes turistico-istoric ce nu se poate subsuma realitatilor economice ce fac posibila existenta unei societati comerciale.
Pana la urma, daca vrei sa ai o istorie si sa promovezi turismul, trebuie sa lasi dracului profitul pentru ca transportul de calatori cu “chefereul” oricum nu aduce niciun castig. Nimeni nu vorbeste de intarzaieri si lipsa de confort din trenuri dar la toti li s-a pus pata pe amaraciunea din banat, au gasit gaura bugetara si sar s-o astupe.
Oare cati dintre romani stiu ca unul din cinci trenuri plecate seara din Timisoara ajunge la Bucuresti cu mai mult de doua-trei ore intarzaiere si ca iti este aproape imposibil sa obtii o confirmare oficiala a intarzaierii pentru a depune reclamatie sa-ti recuperezi o parte din banii de pe bilet? Si mai straniu este faptul ca trenurile plecate pe traseul invers, de la Bucuresti spre Timisoara, ajung la destinatie cu intarzaieri minime. Nu stiu motivul si nici nu ma pricep dar aici e ceva ce-mi sopteste ca lucrurile nu sunt firesti.
Bai frate, o fi Bucurestiul pus “mai la deal” fata de Timisoara? Intreb, nu dau cu parul…
Sigur ar fi bine ca Marcel Vela, Ministrul de Interne carevasazica, sa adopte o atitudine si aici dar tare imi este teama ca deja intra pe tarlaua altui baron PNL si ii da ala peste labute.