POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

De ce sa transformi trenul in autobuzul navetistilor?

Acesta este un articol care merita sa-l dai mai departe, daca nu-ti place ceva in orasul tau

Oamenii din Resita au inteles, chiar daca Ioan Popa a urlat peste tot ca si-a castigat mandatul zdrobindu-si adversarul dar a uitat sa spuna ca facut-o cu o prezenta mai mica decat aceea din 2016 cand PSD a monopolizat tot si de asta e tare greu de tot sa faci ceva pentru altii, atunci cand iti pasa doar de tine, spunandu-ne ca vom avea un tren care… ce va face, domnule primar?

Dupa ce ne-a pisat la cap, luni intregi, cu fenomenalul tramvai ce va circula candva prin Resita, primul semn ca lucrurile nu-s chiar roze in paradis l-a spus chiar cel pe care oamenii il numesc Pinocchio, Ioan Popa spunand cu gurita lui ca se ingrozeste la timpul extrem de scurt pana ce va trebui sa dea explicatii pentru proiect. Bininteles, va trebui sa inapoieze Uniunii Europene si banii care i-a primit, masa si dansul ramanand sa fie suportate de cetatenii, pe langa magaoaia aceea de depou inutil.

Normal, Ioan Popa stie foarte bine cum stau lucrurile, ca un tramvai nu este deloc fezabil si la fel ca mine stie ca turcii au multe alte probleme, nu le sta capul la proiectarea unui tramvai conform normelor europene, sa-l produca si sa-l mai si certifice in mai putin de trei ani cat au ramas pana la termenul final.

Francezilor de la Renault, care nu sunt turci si nici nu duc lipsa de experienta, le-a trebuit 6 ani sa scoata prima Dacie Logan.

Prin urmare, Ioan Popa a venit cu o alta traznaie, aruncand pe piata ideea trenului de la Resita la Aeroportul din Timisoara si o tot tine “langa-langa” cu trenul ala. Bre, tu cel care stai in Resita, prima treaba care trebuie sa-ti vina in minte este sa-ti reamintesti cati dintre cunoscutii tai calatoresc cu avionul? Daca au bani, maximum unu din zece ne zic statisticile, restul cu orice altceva.

Judecand dupa cele spuse de edilul Resitei si daca trenurile minune vor opera doar zece ore, vom avea un numar de 14 trenuri care chiar daca au un singur vagon inseamna o capacitate zilnica de minimum 1.400 de pasageri, numar care inmult cu zilele anului inseamna 511.000 oameni.

Tinand cont ca in anul 2019, cea mai fructuoasa perioada a aeroporturilor romanesti din toate timpurile, numarul miscarilor de pe Aeroportul Traian Vuia din Timisoara s-a cifrat putin peste 20.000 (sosiri/plecari) si aproximativ 1,6 milioane pasageri, e lesne de inteles cine bate campii. Pai daca toti pasagerii transportati prin aeroportul timisorean pe parcursul unui an au fost 1,6 milioane, cu tot cu zborurile charter, crede cineva ca o treime dintre ei au fost resiteni? Va asigur ca nu, nu au fost nici macar caraseni de pe tot cuprinsul judetului.

Si mai este o chestie care ne arata stupiditatea unui proiect inutil. Trenurile normale ale CFR-ului de astazi ajung de la Resita la Timisoara in vreo doua ore si zece minute iar acelea ale lui Ioan Popa ne promit o ora si 45 de minute. Un castig minim pentru o investitie fulminanta marca Pinocchio, oare cine o sa le plateasca?

De aici reiese inutilitatea unui astfel de proiect, din lipsa orcarei capacitati manageriale care ar fi mai bine sa va faca sa iesiti in strada si sa-i urati de sanatate, sau puneti botul la inca o pacaleala?…

© Matei DONEA – 4 Februarie 2021

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.