Parerea ta conteaza, scrie-ne !

Primaria din Otelu Rosu se digitalizeaza, se vizeaza renuntarea la ghisee
In orasul de pe Valea Bistrei tehnologia moderna intra direct in administratia locala
Primaria din Otelu Rosu a decis sa modernizeze relatia cu contribuabilii si scopul principal, din cate ne-a comunicat primarul Luca Malaiescu, este accesibilitatea acordata cetatenilor in relatia acestora cu serviciile locale care trebuie sa elimine dificultatile intalnite in aproape fiecare localitate din Romania.
Daca la ANAF se mai fac cam toate lucrurile pe baza de hartie, este un calvar sa ceri de la fisc ceva pe suport electronic, administratia Orasului Otelu Rosu isi doreste sa ofere cetatenilor o mai mare libertate de miscare si o disponibilitate permanenta. Asa cum ne-a precizat edilul Luca Malaiescu, sunt vizate serviciile de taxe si impozite, serviciile de salubritate si restul compartimentelor la care pana acum este nevoie sa te deplasezi fizic la un ghiseu.
“Ne dorim ca orice cetatean sa aibe posibilitatea sa isi rezolve problemele fara sa mai fie nevoie sa vina pe drumuri chiar si daca locuiesc in Otelu Rosu, a subliniat edilul. La inceputul acestei saptamani am efectuat o evaluare a necesarului tehnic din institutie cu o societate comerciala ce a participat la transformarea primariei din Cluj Napoca in una dintre cele mai moderne institutii europene de profil, iar aceasta urmeaza sa intocmeasca un caiet de sarcini pe baza caruia vom structura proiectul. Lucrarea de modernizare, in cazul in care costurile vor atinge pragurile stabilite de lege, va fi listata in sistemul de achizitii electronice SICAP”.
Scopul principal al acestui proiect, asa cum a precizat in mai multe randuri primarul Luca Malaiescu, este asigurarea accesului la toate serviciile de care are nevoie cetateanul si la orice ora din zi sau din noapte doreste. “Bineinteles, a tinut sa mentioneze edilul din Otelu Rosu, vom asigura servicii si de la birourile institutiei pentru ca exista persoane care fie nu au acces la dispozitivele moderne fie nu sunt interesate sa le foloseasca si atunci pot sa se adreseze pe mai departe catorva dintre serviciile noastre care vor ramane sa functioneze ca si pana acum”.
Nimeni nu neaga influenta informatizarii in societatea contemporana si, in viitorul mai mult sau mai putin indepartat, se va ajunge la eliminarea totala a functionarilor, asa cum se stie exista in lume experiente care vor plasa roboti la ghiseele din institutii, se experimenteaza cu avocati electronici dar scopul primariei din Otelu Rosu pentru acest proiect este sa ofere posibilitatea ca oamenii interesati sa isi rezolve problemele fara sa mai vina pe drumuri.
In finalul discutiei, primarul Luca Malaiescu a reiterat lucrurile spunand: “In oras sunt numeroase proprietati, case, apartamente, terenuri, autoturisme ce au nevoie de documente si asa mai departe iar unii proprietari se afla plecati din localitate si cred ca este nefiresc sa vina cineva pana la Otelu Rosu sa plateasca o suta de lei pentru impozitul pe locuinta cand numai drumul il costa cu mai mult iar aici nu ma refer doar la cei plecati in occident”.
Cu siguranta, proiectul edilului Luca Malaiescu asaza orasul in randul centrelor urbane moderne si asigura un confort sporit pentru orice cetatean.