POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

Municipiul Caransebes are nevoie de un transport modern si nepoluant!

Autobuzele electrice si pistele de biciclete alaturate trotoarelor pot fi un proiect fezabil in Caransebes

Judetul Caras Severin s-a transformat in ultima perioada intr-un laborator experimental al formulelor moderne de transport, liniile directoare ale unei mobilitati urbane durabile si mai ales nepoluante fiind testate cu finantare europeana in cateva localitati cum ar fi Resita, Oravita si Caransebes.

Transportul rutier contemporan se numara printre principalele cauze ale poluarii atmosferice prin emisiile de gaze cu efect de sera in zonele urbane, pierderile financiare la nivel european insemnand aproximativ 400 de miliarde de euro pe an si sunt determinate exclusiv de congestia traficului rutier, Comisia Europeana publicand Pachetul privind mobilitatea urbana si alocand fonduri importante pentru un transport urban curat – circa 13 miliarde de euro disponibili pana in 2020 si o suma tripla pentru exercitiul ce se va incheia in anul 2027, astfel incat sistemele moderne de mobilitate urbana sa devina unele durabile si eficiente.

Diferentele majore dintre retelele de transport public realizate cu mijloace auto electrice si cele deservite de tramvaie tine in primul rand de capacitatea de transport mai mare asigurata de tramvaie pusa in balanta cu preturile substantial mai mici ale unei retele de vechicule auto electrice, tramvaiele necesitand o infrastructura ce creaza un major disconfort citadin la constructie dar si in exploatarea curenta alaturate unor dificultati substantiale in cazul in care s-ar dori modificarea traseelor.

In tot acest echilibru, la costuri de operare similare, “oferta” mijloacelor auto de transport electric este substantial mai ieftina si mai operativ de realizat, practic nu sunt necesare decat vechiculele iar reteaua poate functiona imediat fara sa necesite ample lucrari de constructie urbana.

Mobilitatea urbana durabila este un subiect de ingrijorare pentru numerosi cetateni iar prin aceasta se intelege posibilitatea fiecaruia de a efectua deplasari curente sau ocazionale, fara un efort substantial si pe cat posibil cu un minim impact asupra mediului inconjurator. Transportul public din zilele noastre reprezentand una dintre provocarile principale cu care se confrunta orasele si administratiile locale din randul carora nu poate sa lipseasca Municipiul Caransebes, conditii la care Primarul Felix Borcean incerca actualmente sa raspunda prin trasarea primelor linii directoare ce vor conduce la fundamentarea unei moderne retele de transport public dotata cu microbuze sau chiar autobuze electrice.

Raspunzand directivelor momentului, Primaria municipiului Caransebes a propus vinerea trecuta modificarea hotararii privind aprobarea coridoarelor de mobilitate integrata care sa sprijine transportul in comun de calatori, circulatia biciclistilor si a pietonilor in municipiu, HCL nr. 157/2020, ocazie cu care primarul Felix Borcean a declarat: “Suntem intr-o faza incipienta in care se efectueaza calcule si studii in baza unei finantari primite pentru studiul de fezabilitate privind proiectul de mobilitate urbana la care am sperante sa fie dus pana la capat, precizeaza edilul municipiului Caransebes, aceste studii sunt un semn bun pentru accesarea unor finantari europene destinate modernizarii transportului local asigurat cu mijloace electrice, constructia pistelor rezervate biciclistilor si reabilitarea trotuarelor pietonale, obiective avute in vedere de HCL-ul modificat astazi”.

Conform declaratiilor facute de primarul Felix Borcean, se doreste ca pistele de biciclete sa nu fie construite in mod izolat, amenajarea lor urmand sa fie realizata intr-o retea continua si proiectate sa nu afecteze circulatia auto sau pietonala, intentia administratiei vizand ca pistele sa fie amenajate pe acostamentele soselelor sau alte spatii care permit acest lucru, in niciun caz pe trotoare. “La Caransebes tinem cont de dimensiunea urbana, circulatia armonioasa a pietonilor si biciclistilor sa nu fie pusa in pericol niciun moment”, a mai adaugat Felix Borcean.

© Matei DONEA – 17 August 2021

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

RO: Folosim "cookie" pentru ca Uniunea Europeana isi manifesta prostia prin orice mijloace. Oricum, noi credem in libertatea internetului, utilizarea sa responsabila si din acest motiv nu simtim nevoia sa enervam inutil oamenii. Pentru viitor, la urmatoarele alegeri Euro-Parlamentare, va recomandam sa ganditi mult mai mult cu propriul vostru cap. Utilizam cookie-uri pentru a fi siguri ca va oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de acesta situatie.
Pentru mai multe informatii va invitam in pagina "Privacy Policy"...
EN: We use "cookies" because the European Union expresses stupidity by any of means. However, we believe in the freedom of the Internet, use his with responsibility and don't feel the need to disturb people unnecessarily. For the future, to the next European Parliamentary Elections, we should think much more with our own head. We use cookies to ENSURE That we Provide the best experience on our website. If you continue to use our site you will must to accept this situation.
For more information, please visit the "Privacy Policy" page ...

Close