POLITICIENII ROMANI
Constitutia garanteaza libertatea exprimarii

Intre Resita si Timisoara, Ioan Popa pune o “bomba cu ceas” pe sinele de tren

Se aproba PNRR-ul dar Pinocchio nu stie cu ce bani o sa-si finanteze trenul science-fiction

Trenul cu hidrogen al primarului Ioan Popa a aparut pe SEAP in luna august si inca nu s-a gasit niciun constructor care sa puna “bomba” pe sinele de cale ferata iar cand spun acest lucru chiar nu glumesc, rugandu-va sa va ganditi fie si numai la autoturismele modificate sa functioneze cu GPL si despre care se spune ca “ala umbla cu bomba in portbagaj!”.

Acum, ce este drept, trenurile nu vor avea hidrogen pur in rezervoare, pe care sa-l aprinda cineva cu un chibrit. Nici masinile cu GPL nu explodeaza prea des dar au fost cazuri. Au fost cazuri destule in Romania cand au luat foc si trenuri electrice, acelea la care intr-o prima faza te gandesti: “ce dracului sa arda acolo?”. Si totusi ard, cabluri, unsori, uleiuri si hidrogen in cazul trenului lui Pinocchio.

Imi amintesc de oroarea cu care vorbea Pinocchio despre telefonia 5G si ca el unul n-o s-o aprobe in Resita pana nu se demonstreaza siguranta, asa cum procedase nu mai stiu ce primar de prin Belgia. Dar, oare, de hidrogen nu ii este frica, ca s-ar putea sa-i vina turistul “gata prajit” pe peronul “de la Nord” (scuzati umorul negru!).

Subliniez aici interesul grupului britanic TWI angrenat in consultanta pentru securitatea tehnologica, ca lucrurile sa fie clare, acestia se ocupa asiduu in legatura cu problemele de stocare si transport a hidrogenului, CLICK AICI, cei care sunt mai necredinciosi din fire!

Ma rog, in pofida optimismului afisat de primar, a riscurilor ce decurg de la un astfel de tren, pana una-alta, stau linistit din moment ce nici Ioan Popa nu stie cum si cu ce o sa-si construiasca trenul. Aruncand o privire pe ceea ce a pus Pinocchio pe SEAP, te iei cu mainile de cap: “…in vederea obtinerii finantarii proiectului in cadrul PNRR sau prin orice alt program de finantare” iar acest lucru ne arata ca nici primarul nu are habar cu ce bani o sa faca proiectul.

Da stiu, PNRR-ul urmeaza sa fie aprobat de Uniunea Europeana dar daca sunteti cinstiti, o sa va amintiti si voi de numeroasele obiectii venite de la Bruxelles si dupa o atat de mare intarzaiere, tare imi e teama ca proiectele “exotice” au cam fost taiate de pe lista. Dan Vilceanu, Ministrul interimar al transporturilor, declarand ieri la intalnirea cu Adina Valean – comisarul european pentru Transporturi, ca: “Romania are nevoie de circa 80 miliarde euro in urmatorii 10 ani numai pentru investitii in infrastrucutra”. Partea proasta, spunem noi, e ca din necesarul strict pana in 2026 de 5 miliarde euro s-au aprobat prin PNRR doar 3,8 miliarde.

Oare ce au taiat europenii, ceva concret si util sau ceva stiintifico-fantastic? Ma rog, vom trai si vom vedea.

© Matei DONEA – 18 Septembrie 2021

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

RO: Folosim "cookie" pentru ca Uniunea Europeana isi manifesta prostia prin orice mijloace. Oricum, noi credem in libertatea internetului, utilizarea sa responsabila si din acest motiv nu simtim nevoia sa enervam inutil oamenii. Pentru viitor, la urmatoarele alegeri Euro-Parlamentare, va recomandam sa ganditi mult mai mult cu propriul vostru cap. Utilizam cookie-uri pentru a fi siguri ca va oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de acesta situatie.
Pentru mai multe informatii va invitam in pagina "Privacy Policy"...
EN: We use "cookies" because the European Union expresses stupidity by any of means. However, we believe in the freedom of the Internet, use his with responsibility and don't feel the need to disturb people unnecessarily. For the future, to the next European Parliamentary Elections, we should think much more with our own head. We use cookies to ENSURE That we Provide the best experience on our website. If you continue to use our site you will must to accept this situation.
For more information, please visit the "Privacy Policy" page ...

Close