Parerea ta conteaza, scrie-ne !

Intre Resita si Timisoara, Ioan Popa pune o “bomba cu ceas” pe sinele de tren
Se aproba PNRR-ul dar Pinocchio nu stie cu ce bani o sa-si finanteze trenul science-fiction
Trenul cu hidrogen al primarului Ioan Popa a aparut pe SEAP in luna august si inca nu s-a gasit niciun constructor care sa puna “bomba” pe sinele de cale ferata iar cand spun acest lucru chiar nu glumesc, rugandu-va sa va ganditi fie si numai la autoturismele modificate sa functioneze cu GPL si despre care se spune ca “ala umbla cu bomba in portbagaj!”.
Acum, ce este drept, trenurile nu vor avea hidrogen pur in rezervoare, pe care sa-l aprinda cineva cu un chibrit. Nici masinile cu GPL nu explodeaza prea des dar au fost cazuri. Au fost cazuri destule in Romania cand au luat foc si trenuri electrice, acelea la care intr-o prima faza te gandesti: “ce dracului sa arda acolo?”. Si totusi ard, cabluri, unsori, uleiuri si hidrogen in cazul trenului lui Pinocchio.
Imi amintesc de oroarea cu care vorbea Pinocchio despre telefonia 5G si ca el unul n-o s-o aprobe in Resita pana nu se demonstreaza siguranta, asa cum procedase nu mai stiu ce primar de prin Belgia. Dar, oare, de hidrogen nu ii este frica, ca s-ar putea sa-i vina turistul “gata prajit” pe peronul “de la Nord” (scuzati umorul negru!).
Subliniez aici interesul grupului britanic TWI angrenat in consultanta pentru securitatea tehnologica, ca lucrurile sa fie clare, acestia se ocupa asiduu in legatura cu problemele de stocare si transport a hidrogenului, CLICK AICI, cei care sunt mai necredinciosi din fire!
Ma rog, in pofida optimismului afisat de primar, a riscurilor ce decurg de la un astfel de tren, pana una-alta, stau linistit din moment ce nici Ioan Popa nu stie cum si cu ce o sa-si construiasca trenul. Aruncand o privire pe ceea ce a pus Pinocchio pe SEAP, te iei cu mainile de cap: “…in vederea obtinerii finantarii proiectului in cadrul PNRR sau prin orice alt program de finantare” iar acest lucru ne arata ca nici primarul nu are habar cu ce bani o sa faca proiectul.
Da stiu, PNRR-ul urmeaza sa fie aprobat de Uniunea Europeana dar daca sunteti cinstiti, o sa va amintiti si voi de numeroasele obiectii venite de la Bruxelles si dupa o atat de mare intarzaiere, tare imi e teama ca proiectele “exotice” au cam fost taiate de pe lista. Dan Vilceanu, Ministrul interimar al transporturilor, declarand ieri la intalnirea cu Adina Valean – comisarul european pentru Transporturi, ca: “Romania are nevoie de circa 80 miliarde euro in urmatorii 10 ani numai pentru investitii in infrastrucutra”. Partea proasta, spunem noi, e ca din necesarul strict pana in 2026 de 5 miliarde euro s-au aprobat prin PNRR doar 3,8 miliarde.
Oare ce au taiat europenii, ceva concret si util sau ceva stiintifico-fantastic? Ma rog, vom trai si vom vedea.