Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Semmeringul banatean va continua sa serpuiasca pe drumul sau de fier
Directorul regionalei Timisoara face necesarele ajustari in Mersul Trenurilor
Situatia extrem de volatila din Sucursala Regionala de Cai Ferate – Timisoara in legatura cu functionarea trenului regional de calatori dintre orasele Anina si Oravita, si-a gasit astazi o rezolvare din partea transportatorului national iar circulatia va ramane neschimbata.
CFR calatori a revenit asupra masurilor de restrangere privitoare la circulatia feroviara, conform comunicatului semnat de directorul Florin Blagaila (Nr. TM33/11.12.2021) Sucursala Regionala CFR – Timisoara, trenul supranumit “Semmeringul banatean” continuand sa serpuiasca pe drumul de fier dintre Anina si Oravita dupa un program normal: “Trenurile regio 9694 si 9695 vor circula tur-retur in fiecare zi”, a precizat directorul in comunicat.
Mentionam ca o modificare administrativa prilejuita de noul mers al trenurilor, 2021 – 2022, prevedea ca aceste trenuri sa circule permanent numai in zilele de Vineri, Sambata si Duminica iar in celelalte zile sa circule doar facultativ, respectiv la cererea unor grupuri constituite de turisti sau calatori.
Asa cum se stie, in ultimii ani au existat mai multe incercari de restrangere a circulatiei feroviare pe traseul Anina – Oravita, motivandu-se lipsa unui randament financiar iar la ultima astfel de tentativa nascandu-se o adevarata revolta a locuitorilor din zona Caras Severin, un judet despre care se spune ca se axeaza pe turism dar elimina chiar atractiile care prezinta interes.
Chiar daca nu suntem toti specialisti in circulatia trenurilor, o opinie avizata poate confirma cresterea costurilor de exploatare a unui tren care circula ocazional. Trenurile, la fel ca orice vechicul, trebuie sa raspunda unor conditii minime de siguranta care, la un tren ocazional, trebuiesc asigurate de proprietar iar costurile pe care le incumba vor conduce la cresterea tarifelor pe care trebuie sa le achite beneficiarii iar acest lucru va conduce la o restrangere si mai mare a circulatiei, conducand in viitor la elimiarea unei atractii turistice. Bineinteles, argumentele financiare avute in vedere de SNCFR au un suport economic dar acestea trebuiesc sa aiba in vedere exploatarea comerciala, conditiile economice nu se pot aplica unui obiectiv turistic, cultural sau istoric pentru ca vom ajunge sa inchidem toate muzeele sau pe cele culturale care in marea lor majoritate aduc doar castig simbolistic, nu unul economic.