Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Alte minciuni la nenascutul tramvai resitean
Ioan Popa are nevoie de bani, necazurile se tin lant la Resita si inca nu suntem nici macar la jumatatea drumului
O hotarare de Consiliu Local adoptata ieri la Resita ii da dreptul primarului Ioan Popa sa atraga bani pentru finalizarea proiectului de reintroducere in municipiu a transportului in comun cu ajutorul tramvaielor, cu alte cuvinte nu mai sunt bani si trebuie facut pe dracu’ ghem sa obtina vreo 18 milioane euro de undeva, tocmai s-a constat ca lipsesc vreo 10-12 milioane de euro care sa duca la capat proiectul dar si alte 7-8 milioane chaltuieli neeligibile.
Necazurile ivite numai in ultima perioada la “Tramvaiul primarului”, cu toate ca erau previzibile de la inceput, arata amatorismul cu care s-a lucrat, Ioan Popa neavand prevederea sa le observe din timp si sa stranga banii “la ciorap”, alege sa mai minta o data spunand ca sunt cheltuieli intempestive. Cheltuielile neeligibile (de exemplu) puteau fi prevazute iar costurile suplimentare cu materialele si forta de munca trebuiau rezolvate de liberali la Bucuresti din moment ce lucrurile sunt destul de clare pentru toata lumea care mai construieste cate ceva in Romania.
O serie intreaga de voci, mai mult sau mai putin abilitate, au spus de la inceput ca e o prostie sa reintroduci un mijloc de transport inventat acum aproape doua secole. Acum ca s-a ajuns la fundul sacului, odata ce s-a scumpit manopera si avem cheltuieli neeligibile, Ioan Popa e pus in situatia de a apela la imprumuturi, asa le putem spune actiunii de emitere a unor obligatiuni.
Ce vrea sa faca Ioan Popa nu explica nimeni din mass-media locala, de frica sa nu-i strice omului aranjamentele si presa sa nu piarda bani.
Astfel, prin HCL-ul de ieri, edilul are posibilitatea sa emita actiuni (obligatiuni), proces care se face pentru obtinerea unei finantari publice. Practic se emit o serie de cupoane, fiecare in valoare de “N” lei (euro), cumpara cine vrea si cat vrea iar dupa o anumita perioada de timp se primesc banii inapoi cu dobanda.
Acum e acum, cu mult timp inainte ca primul tramvai sa si circule prin municipiu, primarul a dat de bucluc. Multi i-au spus ca e bine sa existe asa ceva in municipiu dar sa vedem cati vor cumpara obligatiunile ce vor finanta fantasmagoriile unuia care iubeste mai mult spectacolul, cati vor sustine din buzunarele personale visul lui Ioan Popa in timp ce dobanzile sunt real negative, inflatia zburda ca nebuna si mai platesti si impozit pe un eventual profit.
E funny, raman la convingerea ca “Nelu” va infunda puscaria imediat ce nu vor mai fi liberalii la guvernare, sunt prea multe similaritati cu Sorin Oprescu si am mai spus asta!
Bineinteles, mai sunt si alte necazuri aparute ca ciupercile dupa ploaie, intarzaieri enorme inclusiv la proiectarea tramvaiului de catre turcii de la Durmazlar Makina, un tramvai ce asteapta sa fie construit, certificat pentru circulatie europeana si platit in timp ce toate mijloacele de transport in comun fabricate in turcia au probleme. Tramvaiele constuite de Bozankaya SA pentru timisoreni bat pasul pe loc dpua ce unul a luat foc in timpul testelor. La Bucuresti, din cele 400 de autobuze Otokar cumparate de Gabriela Firea doar vreo jumatate reusesc sa circule ca atare prin capitala, restul sunt pe la service sau dracu’ mai stie pe unde. Ramane sa vedem daca Resita e mai “cu noroc” dar daca tinem cont ca si aici sunt tramvaie tot din Turcia…