Parerea ta conteaza, scrie-ne !
Cum ne platim ONLINE facturile cu “Cardul de energie” si cine beneficiaza de el?
Un sprijin consistent pentru cetateni
Datorita cresterilor substantiale la facturile de energie electrica sau gaze naturale folosite in gospodarii, Guvernul Romaniei a luat decizia de a veni in sprijinul populatiei prin emiterea unor vouchere numite “Card de energie”, un suport financiar in valoare totala de 1.400 lei, aproximativ 280 euro ce se acorda pe perioada anului 2023 din fonduri europene si totalizeaza suma aproximativa de 4 miliarde lei.
Distribuirea cardurilor a fost efectuata deja prin intermediul Postei Romane, aceasta fiind si cea care proceseaza platile pentru facturi iar de acest ajutor beneficiaza urmatoarele pesoane sau familii:
⦁ Pensionari cu venitul sub 2.000 lei inclusiv;
⦁ Pensionari de invaliditate cu venitul sub 2.000 lei inclusiv;
⦁ Persoane cu dizabilitati grave, accentuate sau medii cu venitul sub 2.000 lei inclusiv;
⦁ Familiile cu alocatie de sustinere;
⦁ Familie / persoana cu ajutor social.
Ajutorul oferit de stat se acorda persoanei care are un venit de sub 2.000 lei sau unei familii asistate social si vine sub forma unui card emis pe suport de hartie ce are ca destinatar pe proprietarul unui loc de consum, indiferent cate persoane locuiesc la o anumita adresa. Suma se asigura de stat in doua transe valorice a cate 700 lei ce pot fi folosite pentru plata facturilor curente sau restante in perioada 20 februarie – 27 decembrie 2023 iar platile pot fi facute catre un furnizor (cum ar fi Enel / E-on) ori catre o asociatie de proprietari care emite anterior un “Certificat de validare a datoriei”.
Platile se pot face, asa cum am mentionat, la oficiile postale, postasi sau online incepand cu data de 20 februarie si pana la epuizarea primei transe valorice. A doua transa va fi disponibila incepand cu data de 1 octombrie si platile se pot efectua pana la data de 27 decemrie 2023 cand cardurile isi pierd valabilitatea. Daca se cunosc datele fiscale ale furnizorului, cu ajutorul cardului se pot achita in mediul online si alti combustibili cum ar fi pacura, peleti, lemn de foc sau carbuni.
Utilizarea cardului, folosirea ajutorului acordat de stat, se face prin intermediul Postei Romane, direct la oficiile postale sau la postasul arondat unui domiciliu dar si online prin intermediul paginii web a Postei Romane. Se pot achita facturi integrale iar in cazul in care suma ce trebuie platita este mai mare decat ajutorul acordat, diferenta se achita de beneficiar. In cazul in care suma de plata este mai mica decat ajutorul acordat, restul de plata va fi utilizat la urmatoarea factura.
Pe langa platile directe, la oficiile postale si agentii postali, exista si posibilitatea de plata online a facturilor prin intermediul Postei Romane iar in cele ce urmeaza vom detalia aceasta procedura.
Plata facturilor se face pe pagina “Sprijin pentru Romania” a Postei Romane (CLICK AICI…) sau pe imagine si se urmeaza pasii indicati.
https://www.posta-romana.ro/sprijin-pentru-romania.html
Inregistrarea cererii de plata
PAS 1: Alegeti destinatarul sumei de plata prin selectarea tipului (furnizor de energie sau asociatie de proprietari/locatari*) si introduceti denumirea sau codul de identificare fiscala (CIF/CUI) al acestuia.
*In cazul asociatiilor de proprietari/locatari se recomanda utilizarea codului de identificare fiscala (CIF/CUI) pentru identificarea mai rapida a destinatarului platii.
PAS 2: Introduceti codul cardului de energie si codul numeric personal (CNP) al unuia dintre beneficiarii cardului. Codul cardului de energie se afla in spatiul destinat informatiilor personale (nume, adresa etc.) si este indicat de noi cu sageata rosie.
NOTA: Dat fiind volumul important de cereri si pentru evitarea unor penalitati ori suspendarea furnizarii, recomandam sa nu intarzaiati achitarea facturilor.
Dupa derularea procedurii se va receptiona un email de confirmare a achitarii din partea furnizorului (Enel / E-on) in cazul in care exista un cont la furnizor.
Din datele public disponibile este important sa retinem ca achitarea facturii de gaze naturale si energie electrica cu un singur “Card de energie” nu este posibila, beneficiarul trebuie sa aleaga doar un furnizor, respectiv gaze sau energie electrica. Detalii suplimentare si alte explicatii pot fi regasite apeland gratuit numarul de telefon 031-9966, Call Center-ul Postei Romane.