Parerea ta conteaza, scrie-ne !
L-au prins pe soferul orb
Soferul orb exista, l-au vazut mai multi oameni din Romania, dar a devenit o enigma din momentul in care DNA-ul s-a apucat sa faca arestari la scolile de pregatire si centrele de examinare, colac peste pupaza, de cateva zile am aflat ca exista si piloti de avion orbi.
Prin Romania am auzit de soferi orbi, dar de piloti militari orbi a auzit cineva? Ma rog, asta este dupa mine singura explicatie posibila, tehnic vorbind lucrurile spuse de Vladimir Putin si pilotul sau nu stau in picioare, bineinteles si pentru faptul ca turcii i-au pus la pamant cu tot cu avionul lor Sukhoi Su-24. “Chilotul” rus zice ce vrea seful sau sa zica, “nenea Putler”, si-si arata surprinderea dupa ce otomanii “l-or palit” in moalele capului fara preaviz, sugerand ca turcaletzii au adoptat doctrina amercana in care mai intai tragi si abea pe urma intrebi… Deci, lucrurile nu stau in picioare din mai multe motive simple pe care doar orbii nu le vad.
In momentul cand pleci cu un avion, indiferent cat de moderna e “ragalia”, la bord trebuie sa ai un sistem radio, macar ala pentru comunicatii de urgenta. Ce, a vazut cineva vreun avion dotat cu aparate radio specifice fiecarui aeroport unde aterizeaza? Daca ar fi asa un avion ar urma sa transporte mai multe radiouri decat pasageri!
Lasam la o parte sistemul de comunicatii specific fiecarei aviatii militare, e clar ca turcii n-au cum sa intre pe frecventele alea si sa-ti spuna ca risti sa intrii pe o traectorie de coliziune cu o racheta, dar e musai sa ai unul universal pe frecventa caruia sa-ti anunti macar sosirea si plecarea. Unde mai pui ca exista frecventa radio de comunicatie internationala pe care le-au folosit turcii pentru a le zice rusilor despre mamele lor, frati cumnati etc. Faptul ca rusii zic ca n-au auzit nimic e numai pentru ca acestia si-au inchis radiourile iar asta nu inseamna decat ca sunt, inca o data, iresponsabili.
Tehnic, dupa cum spuneam, intr-o lupta aeriana “vanatorul” foloseste radarul pentru incadrarea tintei. Practic o “cauta” cu radarul (Searching mode) pana ii pune cruciulita pe spinare (radar lock-on) si-l urmareste pana in gaura de sarpe (tracking mode). Situatie pe care v-o exemplific in imaginea alaturata.
Ei bine, procesele respective se fac prin emiterea de unde radar de catre avionul vanator si sunt detectate de avionul tinta, victima. In tot timpul acesta pilotul tinta este avertizat ca il cauta moartea iar in momenul cand a fost localizat, cand a fost luat “in colimator”, tot bordul avionului sau arata ca un pom de craciun plin de beculete aprinse. Cum avionul folosit de turci a fost un F-16, acesta putea utiliza (in principal) doua modele de rachete. Prima dintre ele este AMRAAM (AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile) iar a doua poarta denumirea AIM-9 Sidewinder. Prima este o racheta cu ghidare radar ce-n momentul cand te vaneaza are o emisie radar pe care o detectezi chiar si de la Tokyo. A doua racheta este una cu ghidare infrarosie pe care o pot detecta doar avioanele dotate cu senzori specializati. Chiar si asa, inaintea momentului lansarii, avionul vanator te cauta si te incadreaza cu radarul. Toate astea sunt un bun moment in care orice pilot, cu toate mintile in cap, isi reevalueaza intentiile si merge inainte numai daca si-o cauta cu lumanarea sau are ordin sa faca asta…
– De asta zic, pilotul ala era orb sau minte de ingheata apele. Bun, presupui ca n-ai auzit somatiile dar daca nu sesizezi ca se intampla ceva dupa ce te-a tintit vanatorul atunci e clar ca rusii sunt iresponsabili…
[…] Sursa: Politicienii romani […]